روحانی: عیب‌ ها را بپوشانیم، پرونده‌ سازی هنر نیست
رییس جمهور با بیان اینکه پرونده درست کردن هنر نیست، گفت: به پرونده درست رسیدگی کردن خوب و هنر است

روحانی: پرونده درست کردن هنر نیست

حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی شامگاه دوشنبه ۲۰ آبان ماه در آیین افتتاح طرح های معدنی و فولادی و طرح های صنعت، آب و برق استان کرمان با اشاره به پروزه های افتتاح شده در استان های یزد و کرمان اظهار کرد: آنچه که در این دواستان در دو روز گذشته مشاهده کردیم، فداکاری این دو خطه برای آرمان ها، ملت و کشور بزرگ ایران بود و همه باید در این مسیر گام ها را بلندتر بردایم ضمن آنکه کار عظیم و بزرگی که امروز توسط کارگران، مهندسین، سرمایه گذاران، طراحان و سیاستگذاران هم اکنون در حال انجام و اجراست قابل تقدیر است.

اهم اظهارات رئیس دولت دوازدهم را به نقل از ایسنا و ایرنا بخوانید؛

*دنیای امروز دنیا تحولات است و مراکز دانشگاهی و شرکت های دانش بنیان یک بار سنگینی را بر دوش دارند و جوانان با استعدادی در این زمینه داریم.

*افتتاح پروژه‌ها نشانه سخت‌کوشی، تلاش‌، ایمان و فداکاری برای آرمان‌های ملت بزرگ ایران است، همه باید در این مسیر گام‌ها را بلندتر برداریم ضمن اینکه کارهای بزرگی توسط کارگران، مهندسان، سیاست‌گزاران و کارمندان انجام شده است.

انتقادات صریح روحانی از پرونده‌سازی و شنود

* از آغاز انقلاب تاکنون به غیر از فشارهایی که در زمینه‌های سیاسی و امنیتی داشته‌ایم در بخش فناوری، اقتصاد و علم و دانش اقدامات عظیمی در این کشور انجام شده است. جمهوری اسلامی ایران توانایی طراحی و ساخت سد را در گذشته نداشت اما امروز نه تنها نیاز خودمان را رفع می‌کنیم بلکه در سطح منطقه و جهان در این کار بزرگ صاحب قدرت و اجرا هستیم.

*در فروردین ماه امسال نیز شاهد بودیم که اگر سدها نبودند در بحران سیل چه اتفاقی می افتاد و این صنعت نه تنها برای نجات جان مردم بلکه بخشی از آب شرب و کشاورزی را تامین می‌کند.

* در زمینه‌های دیگر از جمله تجهیزات نیروگاهی در منطقه و جهان صاحب سبک و قدرت شده‌ایم، روزی بود وارد کننده تجهیزات نیروگاهی بودیم و خودمان نمی‌توانستیم نیروگاه بسیازیم اما امروز در سطح منطقه برای خودمان و سایر کشورها درست می‌کنیم و در این زمینه پیشرفت و تحول خوبی را در طول ۴۰ سال داشته‌ایم.

* در زمینه صنعت فولاد توانمند و قدرتمند هستیم، ممکن است؛ یک کارخانه را تاسیس کنیم ۲۰ درصد به خارح نیاز داشته باشیم اما قابل رفع است و می‌توانیم تولیدکننده و صاحب این صنعت هم باشیم.

*جمهوری اسلامی ایران در زمینه ریل‌سازی و واگن‌سازی نیز پیشرفت‌های خوبی داشته است در طی سال‌های اخیر موفق شدیم استان‌ها را به ریل وصل کنیم و سیاست‌های دولت تدبیری و امید از اول حمایت از اتصال ریل بود که این جزو افتخارات ملی است.

* در سایر صنایع نیز پیشرفت‌های خوبی داشته‌ایم، یک زمانی هواپیمایی در بالای تهران می آمد موشکی که این هواپیما را بزنیم نداشتیم اما امروز موشک ضد زره می‌سازیم و در دوران دفاع مقدس نیز توانستیم موشک‌هایی بسازیم.

* امروز ما در پدافند هوایی در یک جایگاهی هستیم که یکی از کشورهای مهم آسیایی در سفر اخیر به من گفت ما افتخار می کنیم مسلمان در ایران توانستند با دست خود موشکی بسازند که پهپاد آمریکایی را سرنگون کند.

* در بحث صنعت نفت و گاز یک حرکت عظیمی انجام شده است و هر روز در زمینه اکتشاف و پالایشگاهی به خودکفایی بزرگی رسیده ایم و کار عظیم و بزرگی است که امروز می توانیم یک فاز پارس جنوبی را طراحی کنیم و گاز را استخراج و تصفیه کنیم.

*تبادلی که با کشورهای دیگر در حوزه گاز داریم یک تحول بسیار بزرگی است که نباید ناشکری کنیم.

*باید اخلاق را به عنوانی درسی بدانیم که باید از پیامبر اسلام یاد بگیریم. اگر همه چیز در کشور باشد اما اخلاق نباشد، به جایی نمی‌رسیم. متاسفانه امروز در کشور همدیگر را خُرد می‌کنیم، قدرت خود را علیه یکدیگر استفاده می‌کنیم. حزب و جناح و رقابت سر جای خودش خوب است، اما متاسفانه احزاب ما فکر می کنند باید هر روز با یکدیگر دعوا کنند. بیایم این بی اخلاقی ها را کنار بگذاریم اگر ما در دنیای سیاست به تعبیر بعضی‌ها قواعد بازی را یاد نگرفته باشیم و استفاده نکنیم، هم آبروی ما و قدرت پیشرفت کشور و هم رفاه و عظمت کشور را از بین خواهیم برد.

*می‌گردیم تا یک نقطه ضعف از یکدیگر پیدا کرده و آن را بزرگ و بزک کنیم این در حالی است که همه خوبی‌هایش را فراموش می کنیم. بله همه آدم‌ها نقطه ضعف دارند.هر کسی یک نقص و عیبی دارد.

*شما در زندگی کسی شنود بگذارید خب حتما خطایی پیدا می‌کنید. اگر بنا بود همه چیز را افشا کنیم و پول مردم را برداریم و دستگاه بگذاریم در دفتر مردم، قطعا خطایی پیدا خواهیم کرد.

*امروز دیگر مردم آزاد تبادل می‌کنند و با هم در ارتباط هستند. مردم را آزار ندهیم، اذیت نکنیم بر مبنای اخلاق اسلام با هم رفتار کنیم عیب‌ها را بپوشانیم همان طور که خداوند ستار العیوب است. یک وقتی پرونده هست که هیچ؛ اما یک وقتی می‌خواهیم پرونده بسازیم و رسیدگی کنیم و صاحب تکنولوژی و قدرت هم باشم، که دیگر پرونده درست کردن هنر نیست، به پرونده درست رسیدگی کردن کار خوب، صحیح است.

*ما با هم دوست و برادر شویم ما اهل یک کشور هستیم، آن چیزی که در کشور همه باید دنبال آن برویم از صنعت، علم و فناوری و... بالاتر اقتدا به پیامبر اسلام است و پیامبر الگو و مقتدای ما باشد و اخلاق را اجرا کنیم.

گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: khabaronline.ir