باهنر: رهبری نشان داد مملکت بی‌ صاحب نیست
دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین گفت: جوانمردی رهبری برای حمایت از طرح افزایش قیمت بنزین قابل توجه بود که نشان داد مملکت بی صاحب نیست و مجموعه نظام پشت این طرح است

محمدرضا باهنر، دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین شامگاه شنبه (۲ آذر) طی سخنانی در نشست ماهانه جامعه اسلامی مهندسین با اشاره به فرارسیدن هفته بسیج گفت: بسیج همه جا حضور فعال دارد و امروز بیش از گذشته، تیغی در گلوی دشمنان از جمله آمریکا و رژیم صهیونیستی است.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین با اشاره به تخریب اموال عمومی در روزهای اخیر بعد از اعتراضات به افزایش قیمت بنزین، اظهار کرد: نام بسیج در قلب دشمنان وحشت انداخت و به سرعت اغتشاشات جمع شد. همان‌طور که در سال ۸۸ بعد از آمدن اسم بسیج، قائله جمع شد.

وی با تاکید بر اینکه باید از سیستم های اطلاعاتی و امنیتی کشور خواست تا نتایج بررسی ها درباره عوامل اغتشاشات را هرچه زودتر به اطلاع مردم برسانند، تصریح کرد: چرا سیستم اطلاعاتی کشور، افراد معدودی که صحنه گردان حوادث بودند را پیش از اقدام، رصد و مهار نکرده بود؟ گروه های چهار تا پنج نفره آموزش دیده پشت ناآرامی های تهران و شهرستان ها بودند و طراح اغتشاشات، یک گروه حرفه‌ای و آموزش دیده بودند که دوربین ها را خاموش می کردند، اطلاعات سیستم‌ها را بر می داشتند و بعد هم همه را آتش می زدند.

باهنر با بیان اینکه افزایش قیمت بنزین جرقه‌ای برای آغاز اغتشاش‌ها بود افزود: مسأله بنزین یک جرقه بود و بعد هم افرادی که به هر دلیل از شرایط خود ناراضی بودند به اینها پیوستند و اغتشاشات به این ترتیب شکل گرفت. البته اصلاح نشدن قیمت بنزین را هیچ کارشناسی تایید نمی کند اما چگونگی اجرا و مقدمات انجام آن، قابل بررسی و نقد است.

وی گفت: در شرایط فعلی امیدوارم اقدامات پسینی دولت به طور دقیق برنامه ریزی شود و از دولتمردان می‌خواهیم وعده هایی بدهند که قابل تحقق باشد و البته پیگیری هم بشود.

دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین در پایان اظهار کرد: چرا رهبری باید خود را برای حمایت از موضوعات پیش آمده در خصوص اصلاح قیمت بنزین هزینه کند؟ جوانمردی رهبری قابل توجه بود که نشان داد مملکت بی‌صاحب نیست و مجموعه نظام پشت طرح بنزین است.

گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: isna.ir