امکانات زندان فشافویه جوابگوی بازداشتی‌ ها نیست
رئیس شورای اسلامی شهرستان ری گفت: زندان فشافویه امکانات لازم را ندارد و استقرار این تعداد بازداشتی در این مکان سخت است، از مسئولان قضائی خواهش می‌کنم در شرایط کنونی توجه و رسیدگی بیشتری به این زندان داشته باشند

زندان فشافویه امکانات لازم را ندارد

«حسن خلیل‌آبادی» رئیس شورای اسلامی شهر ری در خصوص وضعیت زندان فشافویه پس از انتقال بازداشتی‌های ناآرامی‌های اخیر به آنجا، اظهار داشت: ابتدا از دادستان کشور که در این شرایط به زندان فشافویه رفتند تشکر می‌کنم، چرا که حضور دادستان باعث می‌شود، مقررات و قوانین مربوط به بازداشتی‌ها به طور کامل رعایت شود.

وی با اشاره به بازدیدی که یک ماه پیش از زندان فشافویه داشت، تصریح کرد: مسئولان زندان افراد مسئولیت‌پذیر و دلسوزی هستند و فارغ از نوع جرائم زندانیان اظهار داشتند وضعیت زندانیان از نظر امکانات مناسب نیست و گنجایش لازم و زیرساخت‌های لازم برای نگهداری از مجرمان را ندارد.

خلیل‌آبادی با اشاره به جمعیت بالای زندانیان در این زندان تصریح کرد: همان زمان نیز جمعیت زندانیان زیاد بود و در پی اتفاقات اخیر نیز جمعیت بازداشتی‌ها در این زندان بیشتر شده است و جوابگوی این حجم از بازداشتی نیست.

رئیس شورای اسلامی شهرستان ری تصریح کرد: زندان فشافویه امکانات لازم را ندارد و استقرار این تعداد بازداشتی در این مکان سخت است، از همه مسئولان به ویژه مسئولان قضائی خواهش می‌کنم در شرایط کنونی توجه و رسیدگی بیشتری به این زندان داشته باشند.

خلیل‌آبادی با تاکید بر اینکه باید بازداشتی‌ها غربالگری شوند، ادامه داد: باید هرچه سریعتر در خصوص بازداشتی‌ها غربالگری صورت گیرد تا آنهایی که مجرم نیستند و یا به صورت تصادفی و ناآگاهانه در ناآرامی‌های اخیر مشارکت داشتند، آزاد و با آنهایی که مرتکب جرم شدند نیز طبق روال قانونی برخورد شود.

وی تاکید کرد: قوه قضائیه باید بر شرایط نگهداری بازداشتی‌ها در زندان نظارت کامل داشته باشد، چرا که در فشافویه زندانیان خطرناک نیز بازداشت هستند و مسئولیت قوه قضائیه در این حوزه سنگین است و تقاضا داریم، مسئولان قضائی نسبت به این امر دقت لازم را داشته باشند.

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران در پاسخ به این سوال که آیا برای بررسی وضعیت بازداشتی‌ها اجازه بازدید از زندان را دارید یا خیر؟ تصریح کرد: اگر این امکان برای ما فراهم شود بازدیدی خواهیم داشت و در شورای شهر این آمادگی را داریم که از وضعیت بازداشتی‌ها بررسی‌هایی داشته باشیم.

خلیل‌آبادی با تاکید بر اینکه مشکل زندان فشافویه کمبود امکانات است ، افزود: کارکنان سازمان زندان‌ها در آنجا شرایط سختی را می‌گذرانند، چه برسد به زندانیان. امیدواریم سازمان زندان‌ها، وزارت دادگستری، قوه قضائیه و مسئولان دولتی و استانی کمک کنند و شرایط این زندان بهتر شود.

گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: ilna.ir