پشت‌ پرده پیش‌ بینی استعفای روحانی در بهمن‌ ماه
روزنامه اعتماد در گزارشی به سخنرانی حجت الاسلام عبادی امام جمعه بیرجند پرداخت و نوشت: دیدار نماینده ولی‌فقیه در خراسان جنوبی با «بسیجیان بیرجند» است. سیدعلیرضا عابدی، نماینده ولی‌فقیه با یك كتاب به تحلیل رویدادهای اخیر مملكت و فراتر از آن پیش‌گویی رویدادهای آتی ایران پرداخته است

تحلیل روزنامه اعتماد در پیش‌ بینی استعفای روحانی در بهمن‌ ماه

با افزایش قیمت بنزین بدون اطلاع قبلی و زمینه‌سازی در جامعه، به یك‌باره بامداد بیست و چهارم برج، شركت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی خبر از افزایش 3 برابری قیمت بنزین آزاد و اختصاص 60 لیتر بنزین هزار و 500 تومانی به مالكان خودروهای شخصی داد. خبری كه بازخوردهای بسیاری داشت ولی درنهایت شهرها و شهرستان‌های مختلف ایران را به صحنه اعتراض و اغتشاش تبدیل كرد. تحلیل‌های نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان شمالی نیز دقیقا به همین موارد اشاره دارد. تحلیل‌هایی كه بیست و نهم آبان‌ماه بیان شده ولی حالا بازخوردهای مجازی بسیاری به همراه داشته است.

كتابی زرد رنگ به دست دارد و با عینكی كه روی بینی‌اش گذاشته از شلوغی‌های اخیر ایران و روزهای پیش‌رو می‌گوید. «كتاب برای دی‌ماه خذلان دشمنان و بهت منافقان را پیش‌بینی كرده است». «خذلان» را دهخدا در لغت‌نامه «بی‌بهرگی» تعریف كرده و شاید از همین رو عبادی در ادامه اظهاراتش تاكید می‌كند كه «منتظر باشید كه چگونه در این فتنه، نتیجه نهایی یك بصیرت جدیدی خواهد بود كه درنتیجه آن، آنهایی كه در كشور چرت می‌زنند و خوابند و خواب می‌بینند هم از خواب بیدار شوند.» اینها را می‌گوید و دوباره نگاهش را به كتاب زردرنگ دستش خیره می‌كند. كتابی نوشته «شیخ عباس مصباح‌زاده كرمانی». نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی براساس این كتاب از روزگار ایران حدود یك‌ماه بعد از نخستین ماه زمستان می‌گوید.

او بهمن را ماه «پرده دری» در ایران توصیف كرده و تاكید می‌كند كه «بهمن ماه، ماه كشف استار است. جریانات امروز یك لایه ظاهری دارد كه در خیابان‌ها مشخص است ولی لایه پنهانی نیز وجود دارد. استار به معنی نمایش پشت‌پرده است كه در آن چه خبر بوده كه این فتنه‌ها ایجاد شده و حالا هركس می‌گوید، كه بود كه بود، من نبودم!» او در ادامه درباره نتیجه این افشاگری می‌گوید: «كشف توطئه كفار و استار و عزل برخی اربابان مناسب اتفاق می‌افتد یعنی كسانی كه دارای مقام و منسبی هستند، در این كتاب خبر می‌دهد كه در بهمن ماه بعد از آنكه پشت پرده‌ها ظاهر می‌شود، تاریخ مصرف‌شان تمام خواهد شد».

می‌توان به این نتیجه رسید كه احتمالاً «ارباب مناسب» مدنظر او كه در بهمن‌ماه با «ظاهر شدن پشت‌پرده‌ها» عزل شده و «تاریخ مصرفش تمام می‌شود»، رییس‌جمهوری است.

در این میان پرسش اینجاست كه كتاب زرد رنگی كه این امام جمعه به دست گرفته و با استناد به آن از كنار رفتن «ارباب مناسب» سخن می‌گوید، چیست؟ این كتاب كه این روزها با قیمت 7 هزار تومان به فراوانی در شهرهای مذهبی ایران به‌ویژه قم در دسترس است، «تقویم سالانه» نام دارد كه همانطور كه گفته شد نوشته «عباس مصباح‌زاده كرمانی است.» عبادی خود نگارنده این كتاب را «ریاضی‌دان و منجم مومن و متدین» معرفی كرد كه «در دوران طاغوت هیچگاه چاپلوسی آنها را نمی‌كرد و كتابش با حضرت مهدی (عج) پیوند داشت.» او میزان آشنایی خود با این كتاب را 40 سال عنوان كرده و تاكید می‌كند كه «مصباح‌زاده در هر ورقی از كتاب ارادت خود را به حضرت مهدی (عج) نشان می‌دهد و در خصوص آذرماه 98 نیز بعد از اخباری كه می‌دهد، از بروز بعضی فتنه‌ها و گرفتاری خائنان و اعداء خبر می‌دهد.»

به‌رغم این توصیف‌ها پیگیری‌ها نشان داد كه این كتاب نه‌تنها كتابی رایج میان حوزوی‌ها نیست؛ بلكه عملا در شرایط كنونی مورد استفاده نیز قرار نمی‌گیرد. كمااینكه «محمد تقی فاضل میبدی یزدی»، عضو مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم و استاد دانشكده مفید این استان در همین زمینه به «اعتماد» می‌گوید كه «این كتاب نه‌تنها جزو منابع نیست؛ بلكه بیشتر در خانواده‌های سنتی كاربرد دارد. در روزگار قدیم عوام‌الناس مراجعه می‌كردند و افراد با استفاده از این كتاب می‌گفتند كه فلان زمان برای ازدواج خوب است یا بد است.

این كتاب به هیچ عنوان رایج نیست بنابراین نمی‌توان به آن استناد كرد.» این استاد حوزه علمیه همچنین با انتقاد از بیان مطالبی علیه رییس‌جمهوری با استناد به این كتاب تاكید می‌كند: «اگر قرار باشد سرنوشت یك نظام را به این كتاب گره زد باید فاتحه آن نظام را خواند. براساس استخاره و كتاب مصباح‌زاده نمی‌توان نظام را اداره كرد. اداره كشور براساس اقداماتی تماما علمی صورت می‌گیرد و به عقیده من اداره كشور كاری نیست كه بتوان آن را دینی دانست چراكه صددرصد علمی است»

گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: روزنامه اعتماد