روزنامه اطلاعات: مسئولان، صبر مردم را تقویت کنند!
روزنامه اطلاعات در یادداشتی نوشت: در بسیاری از کشورهای دنیا، بیکاری، دست کم به صورت مقطعی رخ می‌دهد اما رابطه معناداری بین افزایش بیکاری با افزایش جرایم مشاهده نمی‌ شود

یادداشت روزنامه اطلاعات

قطعاً یکی از دلایل آن، قدرت و قوت سازمان‌های حمایت اجتماعی و پرداخت حقوق بیکاری مکفی برای اداره خانواده است، اما دلیل دیگر آن ارتقاء فرهنگی است.

شکیبایی و صبر که در آیین اسلام و فرهنگ ایرانی جایگاه اعلایی دارد، متأسفانه در حال زوال است و این فرهنگ باید به مدد نهادهای قدرتمند خُرد و کلان اجتماعی بازسازی و بازآفرینی شود.

مهمترین این نهادها به ترتیب اهمیت «خانواده»، «آموزش و پرورش»، «آموزش عالی» و «رسانه‌ها» از جمله «صدا و سیما» هستند. متأسفانه خانواده از کنترل و احاطه آموزش‌های فرهنگی خارج است و چه بسا خانواده‌های زیادی که بسیاری از ناهنجاری‌ها و آسیب‌ها در آن رواج دارد و منشاء آسیب نسل جدید هستند.

آموزش و پرورش که منهای همه مشکلات و بحران‌هایی که دارد تا اطلاع ثانوی به خاطر آلودگی هوا تعطیل است، آموزش عالی که سرگرم مدرک فروشی و نیز درگیر پایان‌ نامه‌های جعلی و دانشگاه‌های خلق‌الساعه تقلبی است و صدا و سیما هم سخت مشغول فروختن دوغ است!

گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: روزنامه اطلاعات