زیباکلام: احمدی‌ نژادی‌ ها پیروز انتخابات هستند
یکی از مسائل و موضوعاتی که بیش از همه این روزها در اردوگاه های سیاسی دو جناح و همچنین محافل رسانه ها مطرح می شود، پیش بینی از انتخابات آتی مجلس شورای اسلامی است که در اسفند ماه سال جاری برگزار خواهد شد و بر اساس آن نمایندگان مردم در مجلس یازدهم مشخص و معرفی می شوند

پیش بینی از انتخابات آتی مجلس شورای اسلامی از نظر زیباکلام

گروه ها و جریانات سیاسی ماه هاست فعالیت خود را برای حضور هرچه بهتر در انتخابات مجلس یازدهم شروع کرده اند و هر کدام با مشخص کردن ساز و کار انتخاباتی شان، اقداماتی را در جهت ایجاد وحدت حداکثری انجام داده اند تا با کمترین اختلاف نظر ممکن در انتخابات حاضر شوند و ضمن عرض اندام مناسب در مقابل رقیب، بتوانند سهم بیشتری از کرسی های مجلس به دست آورند.

اصولگرایان امید زیادی به پیروزی بسته اند و اختلاف نظر و عدم وحدت مهمترین آسیبی است که آنها را تهدید می کند. از طرفی اصلاح طلبان بر خلاف دوره قبل هنوز تکلیف شان با دولتی ها و اعتدالگرایان مشخص نشده است و در اینکه بازهم نسبت به تشکیل لیست های ائتلافی اقدام کنند یا نه؟ مردد هستند. هرچند آسیب هایی نظیر عملکرد نامطلوب دولت و فراکسیون امید را هم پیش روی خود می بینند.

در همین خصوص با «صادق زیباکلام» به گفت و گو نشسته ایم. او پیروز انتخابات آتی را نه اصولگرایان، بلکه بدنه تندروی اصولگراها، جبهه پایداری و احمدی نژادی ها می داند و اعتقاد دارد که اصلاح طلبان به دلیل انتقادات جدی بدنه حامی شان، حتی اگر از سوی شورای نگهبان هم ردصلاحیت نشوند، بازهم شانسی برای حتی به دست آوردن یک پیروزی خفیف را در انتخابات اسفند ماه نخواهند داشت.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در گفت و گو با خبرنگار «تابناک» ضمن ارائه پیش بینی اش از انتخابات مجلس یازدهم، با تاکید بر اینکه جبهه پایداری پیروز انتخابات مجلس در اسفند ماه سال جاری خواهد بود، گفت: باتوجه به عملکرد اصلاح‌طلبان در مجلس دهم هیچ امیدی برای موفقیت آنها در انتخابات مجلس آینده وجود ندارد.

«صادق زیبا‌کلام» با بیان اینکه بنده در اعتراض به قربانیان اعتراضات آبان ماه رسما اعلام می‌کنم که در انتخابات مجلس هیچ مشارکتی نخواهم داشت، اظهار کرد: پیروز این دوره از انتخابات در حقیقت جبهه پایداری، طرفداران آقای احمدی‌نژاد و اصولگرایان تندرو خواهند بود.

وی افزود: مجلس یازدهم یکی از تندروترین مجالس ایران بعد از انقلاب اسلامی خواهد بود که با روند ثبت‌نام و میزان مشارکت نمایندگان تندرو این رویه کاملا مشخص است.

این چهره سیاسی اصلاح‌طلب تصریح کرد: نکته دیگری که باید بیان کنم این است که باتوجه به اینکه اصلاح‌طلبان بسیار مورد سرزنش و انتقاد بدنه اجتماعی‌شان هستند، حتی اگر در انتخابات رد صلاحیت نشوند و چهره‌های شاخص‌ این جریان در انتخابات شرکت کنند هیچ امیدی به پیروزی آنها وجود ندارد.

زیباکلام خاطرنشان کرد: کارنامه ضعیف اصلاح‌طلبان در مجلس دهم در راستای تحقق مطالبات مردم و توجه به دغدغه‌های آنها بستر نامناسبی را در جهت اعتماد مجدد مردم به آنها فراهم کرده است.

وی تاکید کرد: اصلاح‌طلبان در وضعیت فعلی هیچ شانسی برای کسب موفقیت در انتخابات مجلس ندارند از این رو در این زمینه و بستر بدون شک شرایط برای پیروزی رقبای دیرینه آنها یعنی اصولگرایان فراهم است.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: بدون شک مجلس آینده متعلق به نمایندگان اصولگرا است و تنها تعداد اندک شماری از اصلاح‌طلبان در قوه مقننه آینده حضور خواهند داشت که این اقلیت ناچیز به طور حتم فرصت و مجالی برای عرضه اندام در مقابل رقبای خود پیدا نخواهند کرد.

گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: tabnak.ir