ظریف از پاسخ قاطع و دردناک به آمریکا خبر داد
ظریف گفت: اخراج ایالات متحده آمریکا از منطقه غرب آسیا، سرنوشت محتوم استفاده افسارگسیخته واشنگتن از ابزار‌های جنگ، تحریم و ترور است. ایالات متحده آمریکا جواب قاطع و حتمی گستاخی خود را در زمان و مکانی که حداکثر درد را احساس کند خواهد گرفت

وزیر امورخارجه با تاکید بر این که پایان حضور شرورانه آمریکا در منطقه غرب آسیا آغاز شده است گفت: آمریکا با ترور یکی از مقامات ارشد نظامی ایران بابی را باز کرده است که دیر یا زود گریبان خود را از شرق تا غرب عالم خواهد گرفت.

ظریف در مجمع گفت گوی منطقه ای تهران:

* اخراج ایالات متحده آمریکا از منطقه غرب آسیا، سرنوشت محتوم استفاده افسارگسیخته واشنگتن از ابزارهای جنگ، تحریم و ترور است. ایالات متحده آمریکا جواب قاطع و حتمی گستاخی خود را در زمان و مکانی که حداکثر درد را احساس کند خواهد گرفت.

* مسیری که آمریکا برای خود و منطقه در پیش گرفته است مسیر ناامنی، جنگ و خونریزی است. اما ایران به عنوان صدای واحدی که از قلب تک تک فرزندان این مرز و بوم کهن و پرغرور بر می‌خیزد ندای صلح و آرامش برای منطقه است.

* تأسف بارتر آن که این شکاف و نبردهای در جریان منطقه‌ای، فضای تنفس را برای نیروهای شر در داخل و خارج منطقه فراهم آورده است که با سوءاستفاده از این شرایط و از طریق برساختن تهدیدهای جعلی و ناامن سازی‌های مصنوعی به گسترش حضور نامشروع و غیرقانونی نظامی خود در منطقه بپردازند، که مهم‌ترین بروز آن در درد و رنج بی پایانی است که ملت‌های مظلوم منطقه از افغانستان تا عراق و سوریه و یمن و لیبی تحمل می‌کنند.

* ظریف وجه دیگر این سیاست‌های مخرب و آتش افروزانه را فروش صدها میلیارد دلار سلاح‌های ویرانگر به منطقه است که معادل یک چهارم کل فروش سلاح در جهان عنوان کرد.

* جای تعجب نیست که رئیس جمهور بی ادب و گستاخ آمریکا با ارتکاب خطایی راهبردی برخاسته از حماقت و تکبر، بزرگترین فاتح نبرد بر علیه تروریسم و افراط­گرایی و "صلح­‌سازترین ژنرال" منطقه در چند دهه اخیر را ترور می­‌کند، و البته این بار قمار بزرگی کرده است و بداند وعده الهی تخلف ناپذیر است که حق پیروز است "والله غالب علی امره".

اینجانب بارها بر این نکته تأکید کرده ­ام که این اختلال شناختی و سوء محاسبات برخاسته از آن، یکی از مزمن­‌ترین ریشه­‌های بحران فعلی منطقه است.

* ایالات متحده برای چندمین بار نشان داد که چگونه می­‌تواند با سوء محاسبات و برداشت‌­های غلط از اوضاع داخلی ایران و منطقه، گام­‌های خطرناکی را در نا امن کردن جهان و البته و مألا کشور خود بردارد. عمق­ حزن و اندوه ملل منطقه و جهان اسلام و به ویژه تشییع مردمی و بی­‌سابقه­‌ای که ملت­ه‌ای ایران و عراق از پیکرهای مطهر سردار شهید سلیمانی و همرزمان جاودانه ­اش از جمله شهید ابومهدی المهندس انجام دادند، مهم­ترین نشانه خطای عمیق برداشت­‌ها و محاسبات واشنگتن نسبت به ایران و منطقه است.

گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: irna.ir