بیانات رهبر انقلاب بعد از عملیات انتقام سپاه
حضرت آیت الله خامنه‌ای؛ رهبر معظم انقلاب اسلامی در ابتدای این سخنرانی یا اشاره به سالروز قیام 19 دی یادآورشدند: یک جمله درباره مساله روز19دی عرض کنم. باید درس بگیریم اکثر شما برادران و خواهران آن روز نبودید اما خاطره آن زنده است و باید از آن درس بگیریم

سخنرانی رهبر انقلاب بعد از عملیات انتقام سپاه

سخنرانی حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب صبح امروز (چهارشنبه) به مناسبت سالروز قیام مردم قم در ۱۹ دی ۱۳۵۶ در جمع هزاران نفر از مردم این شهر اظهار کردند: این مراسم چهل است که هر سال با عظمت برگزار می‌شود و مردم سراسر کشور در روز ۱۹ دی چشم شان به مردم قم است.

ایشان تاکید کردند: روز ۱۹ دی خاطراتش زنده است و باید از آن درس بگیریم و گذشته باید همواره چراغ راه آینده باشد. بخاطر دفاع از مرجعیت و رهبر بزرگ انقلاب که در آن زمان ایران نبودند، مردم قم برای دفاع از ایشان در مقابل نیروهای مسلح و بی‌رحم رژیم طاغوت سینه سپر کردند. ایمان و غیرت دینی آنها را به میدان کشاند.

آیت‌الله خامنه‌ای تاکید کردند: قیام کنندگان قمی هرگز فکر نمی‌کردند که حرکتشان منشاء تحول عظیمی نه در کشور بلکه در دنیا بشود. همین حرکتی که در آن روز فقط به خاطر ایمان و غیرت دینی از سوی مردم انجام گرفت، خدا به این حرکت برکت داد، ادامه پیدا کرد و پشت سر هم اربعین‌ها مردم را به وسط میدان کشاند و امام هم مساله را رهبری کردند و منتهی شد به ماه بهمن سال بعد یعنی سال ۵۷.

رهبر انقلاب فرمودند: سرآغاز حرکت انقلابی، یک اقدام مردمی از روی ایمان و غیرت دینی بود و این باید همیشه یادمان باشد. ما باید به برکت ایمان و غیرت دینی کارهای بزرگی انجام دهیم. همچنان که در این قضیه کار بزرگی انجام گرفت یعنی انقلابی بوجود آمد که دنیا را تکان داد و مسیر تاریخی کشور و منطقه و شاید جهان را تغییر داد.

ایشان تاکید کردند: مردم قم در آن روز دستشان خالی بود اما ما امروز دستمان پر است و ملت ایران امروز در مقابل زورگویان عالم مجهز هستند. البته ابزار نظامی آن وقتی فایده می‌بخشد که متکی به ایمان و غیرت دینی تکیه داشته باشد، در این هنگام است ابزار نظامی اثر می‌کند. این را امروز در مقابل جبهه وسیع دشمن باید همیشه به یاد داشته باشیم.

گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: mehrnews.com