رد صلاحیت ۳۰ نماینده به خاطر مسائل اخلاقی؟
سخنگوی شورای نگهبان گفت: ما براساس حرف‌هایی که در فضای مجازی مطرح می‌شود قضاوت نمی‌کنیم. ما با هیچ شخصی چه الان سمت داشته باشد چه در گذشته سمت داشته تعارف نداریم و براساس اسناد و مدارک تصمیم می‌گیریم

بحث و جدل بر سر رد صلاحیت ۳۰ نماینده

عباسعلی کدخدایی، سخنگوی شورای نگهبان، در نشست خبری امروز، در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه شما در ذکر دلیل برخی رد صلاحیت‌ها به حمایت ضمنی برخی نمایندگان فعلی مجلس از قاچاقچیان و مفسدان اشاره کردید؛ با توجه به این امر این سوال پیش آمده که چرا برخی پرونده‌ها مثل پرونده املاک نجومی و پرونده قائم مقام شهرداری پیشین تهران شامل این مصداق ردصلاحیت نشده است و این افراد مشخصا از تایید صلاحیت خود پیش از بررسی شورای نگهبان اطمینان داشتند، گفت: هیچگونه تفاوتی بین اشخاص نیست؛ اگر تخلفی براساس مستندات و چهارچوب پرونده باشد هیچ فرقی برای شورای نگهبان ندارد و می‌خواهم اگر در خصوص افراد خاص پرونده یا مدارکی دارید برای این مرحله در اختیار شورای نگهبان قرار دهید.

وی ادامه داد: ما براساس حرف‌هایی که در فضای مجازی مطرح می‌شود قضاوت نمی‌کنیم. ما با هیچ شخصی چه الان سمت داشته باشد چه در گذشته سمت داشته تعارف نداریم و براساس اسناد و مدارک تصمیم می‌گیریم.

همچنین کدخدایی در رابطه با اینکه چه تعداد از نمایندگان مجلس در این مرحله صلاحیت خود را کسب کرده‌اند، گفت: آمار دقیق ندارم اما حدود ٧ تا ٨ نفر احتمالا در این مرحله تایید صلاحیت شده‌اند.

وی در پاسخ به ادعای برخی نمایندگان مجلس که دلیل رد صلاحیت خود را مخالفت با نظر مجمع تشخیص مصلحت نظام در خصوص لوایح چهارگانه عنوان کرده‌اند، ؟بیان کرد: این مسأله کذب محض است و ما قطعا در خصوص این افتراها حق قانونی خود را محفوظ می‌دانیم.

وی همچنین درباره اینکه ادعا شده علت رد صلاحیت ۳۰ نفر از نمایندگان به خاطر مسایل غیراخلاقی بوده است؟ گفت: نظری ندارم.

گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: khabaronline.ir