طائب: خروج از برجام، خسارت محض خواهد بود
مهدی طائب گفت: بی‌گدار به آب زدن و خروج از برجام خسارتی محض برای ایران خواهد بود و نباید اجازه دهیم که طبق خواسته آمریکا و غربی‎ها ایران این توافق بین‌المللی را ترک کند

نظر طائب در مورد خروج از برجام

فرمانده قرارگاه عمار روز دوشنبه در نشست شاخصه های «مجلس تراز اسلامی در انقلاب اسلامی» در مدرسه معصومیه قم بیان کرد: ما نباید بگذاریم آمریکا در بازی برجام پیروز شود و ایران مجبور به خروج از آن شود.

حجت الاسلام و المسلمین مهدی طائب اضافه کرد: ادامه حضور در برجام ضرری برای ایران ندارد اما خروج از آن در شرایط کنونی برای منافع ملی و سواستفاده های رسانه ای سرشار از خسارت است.

طائب ادامه داد: امریکا می خواهد کاری کند که ایران از برجام خارج شود تا با ارجاع پرونده ما به شورای امنیت ملی ایران را ناقص قراردادهای بین المللی معرفی نماید.

طائب: احمدی‌نژاد وزرای خود را لِه می‌کرد

وی با اشاره به مصاحبه اخیر وزیر خارجه ایران با نشریه آلمانی«اشپیگل» افزود: مذاکره و همکاری با امریکا اگر بر اساس توافقات ۵+۱ باشد ممکن است اما مذاکره در قالب برجام دو و مسائل جدید غیر ممکن است.

فرمانده قرارگاه عمار تصریح کرد: مواضع ظریف در مصاحبه با نشریه آلمانی درست است چرا که در صورت خروج از آن پرونده ایران به شورای امنیت روانه می شود و در این وضعیت وزیرخارجه سخن صحیحی داشته است.

وی عنوان کرد: سخن وزیرخارجه در مصاحبه با اشپیگل دو پهلو است و می خواهد این مساله را روشن کند که آمریکا درصدد این است که با خروج ایران از برجام وضعیت خفقانی را در سطح بین المللی برای کشور رقم بزند.

وی خاطرنشان کرد: اما اگر مقصود ظریف مذاکره خارج از مسائل برجامی بوده باشد این نکته کاملا غیرممکن است.

وی گفت: اگر آمریکا به تعهدات برجامی خود بازگردد امکان ادامه تعامل در قالب گروه اقدام مشترک ۵+۱ مسیر تعامل و مذاکره مانند سابق فراهم است.

وی بیان کرد: همان کسانی که برجام را امضا کردند امروز می خواهند با خروج ایران از برجام پرونده ایران را به شورای امنیت برگردانند.

بحران در کشور وجود ندارد، دولت به خوبی مسائل را کنترل کرده است

فرمانده قرار گاه عمار در ادامه عنوان کرد: دولت فعلی موفقیت هایی را برای انقلاب رقم زده که یکی از این مسائل افزایش مشارکت های مردمی در انتخابات ریاست جمهوری گذشته بود.

وی ادامه داد: در صورتی که چنین مساله ای در کشور وجود نداشت ۳۵ میلیون جمعیت سال ۹۶ پای صندوق های رای حاضر نمی شدند.

طائب اضافه کرد: وزرای دولت کنونی فرزندان انقلاب بوده و ارتباط مطلوبی با رییس جمهوری دارند در حالی که در دولت دهم، رییس جمهور وقت وزرای کابینه خودش را له می کرد.

فرمانده قرارگاه عمار خاطرنشان کرد: با وجود مشکلات اقتصادی حاکم بحرانی در کشور وجود ندارد و دولت به خوبی مسائل را کنترل کرده است.

طائب اضافه کرد: در این شرایط برخی زمزمه ها در عزل رییس جمهور به هیچ عنوان جایگاه نداشته و این دولت باید تا سال ۱۴۰۰ روی کار باشد.

طائب همچنین تصریح کرد: این که این روزها برخی مدعی خروج از «ان پی تی» هستند سخن بی منطقی است، معنی این سخن ساخت بمب اتم است که نتیجه آن ارجاع پرونده ایران به شورای امنیت می باشد.

وی اضافه کرد: ساخت بمب اتم با فتوای قطعی رهبری انقلاب حرام است و با این وجود دیگر سخن خروج از این معاهده بی معناست.

پراکندگی لیست اصولگراها به شکست آنها منجر خواهد شد

طائب در بخش دیگری از سخنان خود ابراز کرد: عملکرد شورای نگبهان در تایید صلاحیت نمایندگان مجلس هم ناقض مشارکت بالای مردم نبوده و در هر دو جناح افراد قابل اتکایی حضور دارند.

وی گفت: اگر جریان اصول گرا بتواند از جریان خون خواهی سردار سلیمانی به درستی استفاده کند اکثریت کرسی های مجلس آینده را تصاحب خواهد کرد.

وی اضافه کرد: جریان اصولگرا متوجه باشد که در صورتی که به پراکندگی لیست خود ادامه دهند از جریان مقابل شکست خواهد خورد. در ضرورت رسیدن به لیست واحد در جناح اصولگرا جایی هیچ شکی نبوده و باید تمام گروه های این جناح با یک دیگر تعامل کنند.

مجلس آینده زمینه اخراج آمریکا از منطقه را فراهم کند

طائب همچنین با اشاره به شاخص های نمایندگان مجلس در تراز انقلاب اظهار کرد: اخلاص، هوش بالا، اقدام از روی آگاهی و اخلاص در این زمینه از اهمیت بالایی بر خودار است.

وی خاطرنشان کرد: مجلس آینده باید در کنار جرات اقدام، جرات اعلان نظرات مخالف و موافق خود را به ویژه در مسائل مهمی مانند برجام داشته باشد.

رییس قرارگاه عمار عنوان کرد: فردی که برای رسیدن به مجلس شورای اسلامی سر از پا نمی شناسند به درد نمایندگی مردم در این نهاد نمی خورند.

طائب افزود: فردی که برای رسیدن به صندلی مجلس اصرار دارد یعنی صلاحیت لازم را نداشته و به دنبال رسیدن به خواسته های دیگری است.

گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: irna.ir