ترامپ، ایران را هم تهدید کرد و هم نصیحت
رئیس‌ جمهور آمریکا در سومین خطابه سالانه خود مدعی شد اقتصاد ایران به دلیل تحریم‌های کشورش عملکرد ضعیفی دارد

صحبت های ترامپ در مورد ایران در سومین خطابه سالانه اش

«دونالد ترامپ»، رئیس‌ جمهور آمریکا در سومین خطابه سالانه خود، موسوم به «سخنرانی وضعیت کشور» از تحریم‌های کشورش در برابر ایران تمجید کرد.

ترامپ با بیان ادعاهای اثبات‌نشده گفت: «رژیم ایران باید تلاش برای دستیابی به سلاح‌های هسته‌ای را کنار بگذارد، گسترش ترور، مرگ و ویرانی را و تلاش در جهت خیر مردم خودش را آغاز کند.»

وی در ادامه گفت: «به دلیل تحریم‌های قدرتمند ما، اقتصاد ایران عملکرد بسیار ضعیفی دارد. ما می‌توانیم به آنها کمک کنیم ظرف مدت کوتاهی اقتصادشان را خوب کنند، اما شاید آنها زیادی مغرور یا زیادی احمق هستند که این کمک را درخواست کنند. ما اینجا هستیم. ببینیم کدام راه را انتخاب می‌کنند. کاملاً به خودشان بستگی دارد.»

دولت آمریکا بعد از خروج از توافق هسته‌ای برجام در اردیبهشت‌ماه سال گذشته تحریم‌ها علیه ایران را احیا کرده و تحریم‌های جدیدی اعمال کرده است.

ترامپ گفته هدف از اعمال این تحریم‌ها «بازگرداندن» ایران پای میز مذاکره، برای رسیدن به توافقی جدید بر سر مسائل هسته‌ای، موشکی و فعالیت‌های منطقه‌ای ایران است.

جمهوری اسلامی ایران با تأکید بر اینکه آمریکا با خروج از برجام میز مذاکره را ترک کرده تصریح کرده وارد مذاکره با واشنگتن نخواهد شد.

در ماه‌های گذشته ترامپ بارها از سوی منتقدانش به دلیل شکست خوردن سیاست‌هایش در قبال ایران مورد سرزنش قرار گرفته است.

گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: farsnews.com