پاسخ عجیب علم‌الهدی به منتقدان شورای نگهبان
خطیب نماز جمعه مشهد مقدس گفت: اینکه بگوییم شش مجتهد شورای نگهبان با جناح گرایی حکم می‌کنند مثل این است که بگوییم پیامبر به نفع داماد و پسرعمویش حکم می‌کند؛ این دو حرف همسان هم هستند. فقهای شورای نگهبان به اندازه وزن برخی آقایان نماز شب خوانده‌اند

پاسخ علم‌الهدی به منتقدان شورای نگهبان

حجت‌الاسلام سیداحمد علم‌الهدی در خطبه دوم نماز جمعه مشهد مقدس ضمن تبریک دهه مبارک فجر و ایام الله پرفضیلت پیروزی انقلاب اسلامی، گفت: در مورد پیروزی انقلاب اسلامی برای آنهایی که جوان هستند و یا میانسال و آن روز را درک نکردند و انقلاب را تنها به روایت تصویر و صدا مورد توجه قرار داده‌اند نقاط خاصی است که در قالب تصویر و صدا نمی‌گنجد و باید به مناسبت این ایام برای آنها توضیح داده شود.

وی ادامه داد: لازم است بدانیم ابزار و عامل اجرایی پیروزی انقلاب چه بود؛ این پیروزی خواست خدا و حاصل رهنمودهای پیامبرگونه امام عزیز ما بود اما عامل اجرایی این پروزی چه بود؛ تنها عامل اجرایی پیروزی انقلاب خود مردم بودند. فردا روز نیروی هوایی است و همافرانی که ۱۹ بهمن با امام بیعت کردند فقط یک ابزار داشتند که غیرت، همیت و عشق امام و انقلاب بود و وقتی از محضر امام برگشتند کلیه اسلحه خانه‌ها قفل شد و آنها به اسلحه دسترسی نداشتند و لشگر گارد شاهنشاهی وارد پادگان‌ها شدند و خواستند این افراد را قتل عام کنند که مردم فهمیدند و وارد پادگان ها شدند.

وی افزود: در شب ۲۱ بهمن تنها سلاح در دست مردم تنها چوب بود. مردم آمدند و با همین سلاح در صحنه حضور پیدا کردند و با دست خالی در مقابل گلوله داغ دشمن تا دندان مسلح ایستادند. مردم به تظاهرات می‌آمدند و یک طرف صف مردم و طرف دیگر گارد شاهنشاهی بود. حضور در صحنه مردم و وجود مردم در عرصه مبارزه، انقلاب را به پیروزی رساند. یعنی آدم پوست و گوشت و استخوان بر گلوله پیروز شد.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی گفت: انقلاب با همه تهاجم‌های دشمن در دوران دفاع مقدس دوام آورد که باز هم عامل اصلی حضور مردم در صحنه بود و آنچه دشمن روی قدرت نظام تحلیل می‌کند روی میزان حضور مردم در صحنه است. توطئه دشمن به دلیل حضور مردم ما در صحنه است و لذا این حضور را باید حفظ کنیم که ابزار انقلاب است و انقلاب ما را ۴۱ سال حفظ کرد و مانور حضور ما در صحنه در روزهای آینده راهپیمایی ۲۲ بهمن و انتخابات مجلس شورای اسلامی است. امسال راهپیمایی ۲۲ بهمن همزمان با چهلم شهید سلیمانی شده است و تا به الان شهیدی را سابقه نداشته مردم چهلمش را در کف خیابان بگیرند. حضور شما امسال باید به مراتب بالاتر از سال های قبل باشد.

وی افزود: ما هر سال این ۱۰ شب و لیال عشر را از ۱۲ تا ۲۲ می‌گرفتیم و اما امسال ۲ دهه فجر داریم و دهه فجر دوم ما اولش راهپیمایی است و پایانش حضور در انتخابات خواهد بود.

خطیب نماز جمعه مشهد مقدس گفت: دشمن در آستانه انتخابات در صدد است تا با القای اینکه این انتخابات، انتصابات و گزینشی است را تبلیغ می‌کند و شما به خدا کی رد صلاحیت از بین بردن رقابت است؟ در مشهد ما ۵ کرسی داریم و برای این کرسی‌ها ۵۲ نفر کاندیدا شده‌اند. دشمن می‌خواهد بیاید مساله مشارکت مردم را در انتخابات از بین ببرد

وی ادامه داد: البته آنچه باعث تاسف است این است که برخی مسئولین با سمت بالا با دشمن هم صدا شوند و انتخابات را تشریفاتی بنامند. رهبر انقلاب در سخنرانی پریروز به یک آیه اشاره کردند و من امروز می‌خواهم این آیه را توضیح دهم. شان نزول آیه این است که در سر معامله‌ای در زمان پیامبر، امیرالمومنین با یکی از اصحاب اختلاف پیدا کردند و امام گفتند باید به پیغمبر مراجعه کنیم و صحابی نپذیرفت که پیامبر قطعا به نفع پسرعمو و دامادش حکم خواهد کرد و در این زمان بود که آیه نازل شد.

وی افزود: اینکه بگوییم شش مجتهد شورای نگهبان با جناح گرایی حکم می کنند مثل این است که بگوییم پیامبر به نفع داماد و پسرعمویش حکم می‌کند؛ این دو حرف همسان هم هستند. خداوند در آیه بعدی می گوید چرا برخی اینگونه هستند و پاسخ می‌دهد سه علت دارد؛ یا در دلهایشان مریضی است، یا شکاک هستند و یا میترسند خدا و پیامبر حق اینها را از بین ببرند. فقهای شورای نگهبان به اندازه وزن برخی آقایان نماز شب خوانده اند.

گردآورِ: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: ilna.ir