پیشنهاد استاد حوزه علمیه برای دفعِ کرونا
عضو شورای ادیان سازمان بین‌الملل، در نامه‌ای به دبیرکل این شورا، خواستار انتخاب روزی به عنوان روز جهانی دعا برای دفع ویروس کرونا شد

پیشنهاد آیت‌ الله احمد مبلغی، استاد حوزه علمیه برای دفعِ کرونا

آیت‌الله احمد مبلغی استاد حوزه علمیه قم که در آخرین اجلاس شورای ادیان سازمان بین‌الملل (که چند ماه پیش در آلمان برگزار شد) به عنوان عضو این شورا برگزیده شد، در نامه‌ای به دبیر کل این شورا خواستار آن شد که در شرایط مشکل جهانی کرونا، یک روز تحت عنوان «روز جهانی دعا و تضرع اتباع ادیان» اعلام شود.

بر اساس این گزارش، وی این درخواست را در نامه‌ای خطاب به پروفسور عزت کرم، دبیر کل سازمان جهانی رهبران دینی سازمان ملل متحد، اعلام کرده است.

وی در این نامه خاطرنشان کرد: پیشنهاد می‌کنم شورای ادیان سازمان ملل، یک روز را به عنوان روز جهانی دعا در پیشگاه خداوند برای درخواست برطرف شدن و پایان آمدن این بیماری جهانی اعلام کند.

آیت الله مبلغی در این نامه اظهار داشت: در این روز همه اتباع ادیان مختلف در پیشگاه خداوند دعا و تضرع کنند.

وی افزود: این عمل، از یک طرف جلوه خوبی از حضور یکپارچه و خاشعانه خانواده خداوند را در پیشگاه پروردگارشان به نمایش می‌گذارد و از طرف دیگر جلوه خوبی از نزدیکی و همگرایی ادیان را تجسم می‌بخشد و از سوی سوم زمینه نزول رحمت الهی را به بندگانش در این شرایط مشکل جهانی انسانی نزدیک می‌کند.

گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: farsnews.com