ترامپ: چین می‌ خواهد در انتخابات شکست بخورم
رئیس جمهور آمریکا در یک مصاحبه مدعی شد که چین «هرآنچه در توانش باشد برای شکست [او] در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا انجام خواهد داد!»

ادعای جدید چین در مورد ترامپ

به نقل از اسپوتنیک: «دونالد ترامپ» روز چهارشنبه در مصاحبه‌ای با رویترز مدعی شد که «چین برای شکست وی در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا از هیچ اقدامی فروگذار نخواهد کرد».

ترامپ در ادامه افزود که مبادله تجاری آمریکا با چین در اثر شیوع کرونا «به شدت آسیب دیده است».

این در حالی است که او پیش از این (روز دوشنبه) آعلام کرده بود که دولت آمریکا در حال انجام «تحقیقاتی جدی» در خصوص نحوه مقابله چین با بحران کنونی است و اینکه برای آمریکا غرامت مطالبه خواهد کرد!

از سوی دیگر، «پیتر ناوارو» مشاور تجاری کاخ سفید نیز چین را به ارسال کیت‌های تشخیصی بی کیفیت و جعلی کووید -۱۹ به آمریکا و «سود بردن» از شیوع کرونا متهم کرد.

در واقع مقامات واشنگتن از ماه ژانویه پکن را به پنهانکاری در خصوص شیوع کرونا متهم کردند و در هفته‌های اخیر بر شدت آن افزودند. اوایل ماه میلادی جاری نیز ترامپ از توقف پرداخت سهمیه مالی آمریکا به سازمان بهداشت جهانی به بهانه حمایت این سازمان از چین و پنهانکاری در خصوص دامنه شیوع کووید - ۱۹ خبر داد.

البته این نخستین بار نیست که ترامپ دولت چین را به ایجاد مزاحمت برای موقعیت سیاسی خود متهم می‌کند. در سال ۲۰۱۸ نیز این رئیس جمهور آمریکا مدعی شد که به دلیل وضع تعرفه بر میلیاردها دلار کالای چینی از سوی او، دولت چین در تلاش بوده تا در انتخابات میان دوره‌ای این کشور مداخله کند.

گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: mehrnews.com