پیشنهاد راهپیمایی خودرویی برای روز قدس
قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور از احتمال برگزاری مراسم روز قدس به شکل‌های مختلف با توجه به وضعیت ویروس کرونا در مناطق مختلف کشور خبر داد

3 پیشنهاد برای راهپیمایی روز قدس

نصرت الله لطفی روز یکشنبه در جلسه هماهنگی روز قدس در شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گفت: امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا سه طرح مطرح است. اولین طرح برگزاری راهپیمایی مثل سال های گذشته بعد از برپایی نماز جمعه در شهرهایی خواهد بود که مجوز دارد. البته این طرح در شهرهایی مثل تهران و برخی مراکز استان ها که امکان حضور فیزیکی وجود ندارد برگزار نخواهد شد.

وی راهپیمایی خودرویی را به عنوان دومین طرح عنوان کرد و گفت: بر اساس این طرح خانواده‌ها سوار بر خودرو و رعایت فاصله اجتماعی در راهپیمایی شرکت خواهند کرد.

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور در این جلسه که به صورت ویدئویی با حضور روسای دفاتر استانی شورا برگزار شده بود، ادامه داد: با بهره مندی از فضای مجازی می توان راهپیمایی مجازی مکمل را برگزار و با برافراشتن پرچم فلسطین اقدام به آتش زدن پرچم های آمریکا و رژیم صهیونیستی کرد.

لطفی با تاکید بر قطعی نبودن این طرح‌ها افزود: جزئیات برگزاری راهپیمایی روز قدس با توجه به وضعیت سفید، زرد و قرمز استان ها از نظر ویروس کرونا متفاوت خواهد بود.

دغدغه قضاوت دشمنان را نداشته باشیم

آیت الله محمدحسن اختری رئیس کمیته حمایت از انقلاب مردم فلسطین نیز در این نشست بر توجه به بعد بین المللی روز قدس تاکید کرد. همچنین رمضان شریف عضو شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خواستار بی توجهی به تبلیغات دشمن مبنی بر برگزار نشدن راهپیمایی روز قدس شد وگفت: آسیب برگزاری راهپیمایی در برخی شهرها بیشتر است. چون همه نگاه ها یه تهران است.

وی افزود: ما نباید توجهی به تبلیغات دشمن درباره برگزار نشدن راهپیمایی روز قدس داشته باشیم و اگر به صراحت بگوییم راهپیمایی روز جهانی قدس به صورت فیزیکی و میدانی برگزار نمی شود، به جایی بر نمی خورد. بنابر این نباید دغدغه داشته باشیم دشمنان چه قضاوتی در این زمینه خواهند کرد، در حالی که می توان از ظرفیت فضای مجازی در سطح ملی و بین المللی استفاده کرد.

روز قدس تعطیل‌ناپذیر است

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی نیز گفت: روز قدس تعطیل ناپذیر است و این روز جهانی با گزینه های مختلف و با هماهنگی لازم در سطح کشور برگزار خواهد شد.

نصرت الله لطفی گفت: بیش از ۱۲۰ طرح درباره نحوه برگزاری راهپیمایی روز جهانی قدس جمع آوری و مطالعه شده است ولی برنامه قطعی و تصمیم نهایی را در آینده اعلام خواهیم کرد. ما عضوی از نظام هستیم و از سیاست های کلی نظام پیروی خواهیم کرد و تصمیم نهایی برنامه های مراسم روز قدس یک هفته قبل از روز قدس اعلام خواهد شد.

لطفی اضافه کرد: ما همه ابعاد برگزاری مراسم را در نظر می گیریم ولی دشمن همیشه دشمن است یعنی مراسم برگزار شود یا نشود، دشمن جوسازی خود را خواهد کرد. دشمن می داند اگر راهپیمایی در ۱۵۰ شهر با جمعیت کمتری نسبت به سال گذشته برگزار شود، هیچ عاقلی برنامه امسال را با سال گذشته مقایسه نخواهد کرد.

لطفی افزود: امیدوارم پیش بینی احتمالی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مبنی بر موج جدید کرونا در پاییز و زمستان محقق نشود. البته این دوستان از جهت آمادگی این پیش بینی را دارند ولی نیمه دوم سال برنامه هایی همچون ۱۳ آبان و ۹ دی و ۲۲ بهمن را در پیش داریم.

گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: irna.ir