واکنش کیهان به اعلام آمار جان‌ باختگان حوادث آبان
روزنامه کیهان در یادداشتی به حواشی اعلام آمار جان‌باختگان حوادث آبان واکنش نشان داد

واکنش روزنامه کیهان به حواشی اعلام آمار جان‌باختگان حوادث آبان

این روزنامه نوشت:

* مانور دوباره نشریات مدعی اصلاحات و اعتدال روی آمار کشته‌های حوادث آبان 98، بار دیگر بر بی‌صداقتی و بی‌اخلاقی این طیف صحه گذاشت.

* آنان به اظهارات دیرهنگام وزیر کشور دولت روحانی متوسل شدند که گفته بود «40 تا 45 نفر یعنی حدود 20 درصد کشته‌ها شهیدند». برخی نشریات زنجیره‌ای از جمله آرمان ملی و اعتماد تیترهای خود را به همین اظهارنظر اختصاص دادند و از جمله اعتماد تیتر زد «وزیر کشور آمار کشته شدگان آبان 98 را تلویحاً 200 تا 250 نفر اعلام کرد.»

* صرف‌نظر از این سؤال که چرا وزیر کشور ظرف شش ماه گذشته در اعلام مذکور تعلل کرده و اکنون در بحبوحه به هم‌ریختگی بی‌سابقه آمریکا چنین اظهارنظری می‌کند، باید گفت ائتلاف مدعی اصلاحات و اعتدال که سکاندار دولت و مجلس دهم بوده‌اند، متهم و مقصر حوادث تلخ آبان 98 بوده‌اند و نمی‌توانند قیافه مدعی‌العمومی در این باره بگیرند.

* بی‌تدبیری و بی‌کفایتی، موجب خسارت اقتصادی سنگین به کشور شد و هم موجبات شوک به افکار عمومی و موج‌سواری دشمن را در آبان 98 فراهم کرد. در این میان آن‌گونه که گفته شده 230 نفر در فتنه ناشی از بی‌تدبیری مدعیان اصلاحات و اعتدال و فرصت‌طلبی دشمن جان باختند. و البته این جدای از تحلیلی است که نشریه حزب اتحاد ملت منتشر کرد، مبنی بر این که عصبانی کردن مردم و گرفتار نشان دادن کشور، بخشی از پروژه فشار به نظام برای مذاکره دوباره با آمریکا (و دادن امتیازات جدید) بوده است.


گردآوری: گروه خبر سمرغ
seemorgh.com/news
منبع: روزنامه کیهان