انتقاد روزنامه جوان از مواضع برجامی رئیس‌ جمهور
روزنامه جوان در یادداشتی از مواضع برجامی رئیس جمهور انتقاد کرد

انتقاد روزنامه جوان از مواضع برجامی روحانی

این روزنامه نوشت:

رئیس‌جمهور شبیه عاشق‌پیشه‌هایی شده که بی‌وفایی معشوق را باور نمی‌کنند و همچنان پی نشانه‌هایی کذایی برای توجیه رویگردانی معشوق بی‌وفا می‌چرخند؛ اروپایی‌ها به تعهدات برجامی خود عمل نکردند و عملاً همپای خروج امریکا از برجام، این توافق بین‌المللی را به زمین زدند، بار‌ها علیه ایران اقدامات مختلف سیاسی و اقتصادی انجام دادند، در کنار امریکا علیه ایران ایستادند و در مرحله آخر هم بانی قطعنامه ضدایرانی اخیر آژانس بین‌المللی انرژی اتمی علیه ایران شدند و حالا روحانی می‌گوید که «اروپایی‌ها شرمنده ما هستند، اروپایی‌ها از سال ۹۷ تا حالا خیلی شرمنده ما هستند... تلفنی و حضوری از ما عذرخواهی می‌کنند و می‌گویند ما نتوانستیم به وظایف‌مان عمل کنیم.»

با این حال رئیس‌جمهور حاضر نیست از وقاحت علنی اروپا به همان اندازه عذرخواهی پنهانی یاد کند. جالب آنکه روحانی مواضعی می‌گیرد که نشان دهد آژانس فریب خورده و گویی خودش خوب است و اطرافیانش بد!

خوش‌بینی روحانی به آژانس و اطمینان به ساز‌و‌کار آن در شرایطی که به رغم همه همکاری‌های ایران و تن دادن ایران به توافقنامه‌ای که فعالیت‌های هسته‌ای کشورمان را محدود می‌کرد و آورده‌ای برای ما نداشت، شاید کمی عجیب به نظر برسد. آیا شرایط کنونی ایجاب نمی‌کند که رئیس‌جمهور ایران مواضع تندتری علیه صادرکنندگان قطعنامه ضد ایرانی بگیرد؟

روحانی برای آنکه اشتباه خود و دولتش در اعتماد به این دولت‌ها را نپذیرد، همچنان می‌خواهد تا پایان راه را سینه‌خیز برود و بگوید آن‌ها شرمنده هستند. در حالی که در عمل، آن‌ها نه شرمنده‌اند، نه شرمندگی‌شان برای این ملت فایده‌ای دارد.

در عمل خبری از هشدار و مواضع لطیف رئیس‌جمهور در برابر کارشکنی دشمنانه اروپایی‌ها را شاهد هستیم. روحانی تلاش می‌کند اروپایی‌ها را شرمنده و عذرخواه نشان دهد، انگار که آنان مسئولیت اشتباه خود را پذیرفته‌اند، اما روشن نیست چرا در قبال وقاحت علنی اروپایی‌ها در کارشکنی علیه یک ملت ۸۰ میلیونی باید از عذرخواهی پنهانی و یواشکی و محرمانه آن‌ها صحبت کنیم!

چرا روحانی شفاف نمی‌کند که کدام مقامات و چه زمانی و با کدام مسئول ایرانی تلفنی صحبت کرده و ابراز عذرخواهی و شرمندگی به خاطر اقدامات‌شان علیه ایران کرده‌اند؟ که اگر هم واقعاً این شرمندگی و عذرخواهی پشت پرده راست باشد، چه سودی برای ملتی دارد که در سال‌های اخیر اروپا را در کنار امریکا برای نبرد اقتصادی و در کنار تروریست‌ها برای نبرد نظامی علیه ملت ایران دیدند؟!


 گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: روزنامه جوان