احتمال استیضاح وزیر کشور در مجلس اصولگرا
تعدادی از نمایندگان مجلس در حال تهیه طرح استیضاح وزیر کشور هستند

تهیه طرح استیضاح وزیر کشور توسط تعدادی از نمایندگان مجلس

یک منبع آگاه توضیح داد: تعدادی از نمایندگان با محوریت اردشیر مطهری، نماینده اصولگرای گرمسار مشغول رایزنی و مذاکره برای تدوین طرح نهایی استیضاح عبدالرضا رحمانی‌فضلی در چندین محور مختلف هستند. یکی از محور‌های استیضاح وزیر کشور، «بی‌تدبیری در ماجرای افزایش قیمت بنزین در آبان‌ماه 1398 که سبب تحمیل هزینه‌های بی‌جهت به ‌نظام و مردم شد» اعلام شده است.

دیگر موارد استیضاح اینگونه است: «بی‌ضابطگی در انتخاب استانداران و فرمانداران و استفاده از افراد ناکارآمد و ضعیف در مدیریت استانداری‌ها و فرمانداری‌ها، بی‌کفایتی در مدیریت بحران به‌عنوان نمونه زلزله کرمانشاه، سیل‌های گلستان، خوزستان و لرستان». به گفته طراحان این استیضاح‌، افزایش قیمت بنزین در تمام دولت‌ها رخ‌ داده بود، اما تنها دولتی که به گفته آنان بی‌تدبیری‌اش در افزایش قیمت بنزین منجر به بروز خسارت‌های جدی به کشور شد، دولت آقای روحانی است.

موضوع استیضاح وزیر کشور در مجلس یازدهم چندان غریب نبود و تا پیش از این همه انتقاداتی به رحمانی‌فضلی از تریبون پارلمان شنیده می‌شد، مانند 3 تیر که اردشیر مطهری در جلسه علنی مجلس و در جریان بررسی مسائل حوزه داخلی و امنیتی کشور با حضور رحمانی‌فضلی، گفت: ما در آبان 98 شاهد اغتشاشاتی به‌دلیل گرانی بنزین بودیم و اتفاقاتی در کف خیابان رخ داد که متاسفانه در رفتار با مردم تدبیر درستی صورت نگرفت.

وی افزود: به نظر می‌رسد که ماجرای بنزین بدون اطلاع وزارت کشور اتفاق افتاد و نیروی انتظامی و امنیتی از آن بی‌اطلاع بودند، چرا که صف معترضان از تماشاچیان در اغتشاشات بنزین جدا نشده بود. این نماینده مجلس خطاب به رحمانی فضلی، اظهار داشت: آقای وزیر کشور شما مسئول تامین امنیت مردم هستید اما در ماجرای گرانی بنزین هیچ‌گونه تدبیری صورت نگرفت و این مساله باعث خسارت‌های جانی و مالی به مردم شد.

مطهری ادامه داد: هیچ‌گونه شکی نیست که قیمت بنزین باید افزایش پیدا می‌کرد اما روش وزیر کشور و رئیس‌جمهور از روی تدبیر نبود که محصول این رویه، آتش‌سوزی بود. وی با بیان اینکه اغتشاشات بنزین حاصل بی‌تدبیری دولت و وزیر کشور بود، گفت: وزیر کشور باید در دادگاه محاکمه شود اما متاسفانه در قضیه بنزین، آب هم در دل وزیر کشور تکان نخورد و باید در این زمینه پاسخگو باشد.

گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: asriran.com