حمله به احمدی‌ نژاد: به مردم گفتی خس و خاشاک
قاسم میرزایی‌نیكو؛ نماینده سابق مجلس در یادداشتی ضمن کنایه دوباره به محمود احمدی نژاد به خاطر «خس و خاشاک» نامیدن بخشی از جامعه، از نحوه برخورد نمایندگان مجلس با ظریف انتقاد کرد

حمله نماینده سایق مجلس به احمدی‌ نژاد: به مردم گفتی خس و خاشاک

او نوشت:

* این مجلس روش و منش خودش را دارد و دولت باید خود را با اینها هماهنگ كند و چرا ندارد؛ این مجلس با برچسب انقلابی، كارش را خوب بلد است؛ با استیضاح، سوال، فریاد، فشار و تبلیغات ضدمخالف و البته امتیازگیری. در این مدت كوتاه مانند شروع هر مجلس، وزرا و در رأس آن رییس‌جمهوری در افتتاحیه برنامه و راهبردهای خود را برای نمایندگان بیان و قرار این است كه با هم مرور كنند. اما دلواپسان خیلی انقلابی و مدعی كه خمیرمایه ایشان اتفاقا تكرار روزهایی است كه بسیاری از این بزرگواران اصلا آن روزها نبودند و ربطی هم به آن ندارند و مثلا حضرات ‌عالیرتبه در كمیسیون فرهنگی در حال تمدید گرین‌كارت برای این روزهای حساس بوده‌اند تا كار فرهنگی اساسی كنند از ریشه! متفكرین‌شان كه بازماندگان دوره پیش هستند، برجام را در مجلس آتش زدند، تومار و پلاكارد و شعار و نمایشنامه‌های مدل ترامپی در لباس مخالف.

* جالب آنكه همه فریادها هم به ‌جای امریكا، بر سر این دولت و وزرایی است كه توسط حاكمیت و با اجازه مستقیم دستگاه‌های امنیتی و نظارتی گام برداشته‌اند. ما هیچگاه در مسائل امنیت ملی، اختلاف جناحی نداشتیم و اكثریت متفق‌القول بودیم و گوش به فرمان.

* با حضور ظریف - نماد دیپلماسی - در صحن علنی، سناریوی دیگری اجرا شد؛ ترامپ و رفقایش در همین چند روز گذشته در جلسه مجازی شورای امنیت از همین مدل رفتارها روی میز گذاشتند و در این جلسه، ایران و دیپلماسی ایران دست بالا را داشت و بازنده آن امریكای ترامپی بود؛ ما واقعا با خودمان چند چندیم؟! چه هدف و برنامه و خط و ربطی است كه به‌ جای توجه و بزرگ كردن حمله كشورها به حركت امریكا برای خروج از برجام، باید دولت و وزارت خارجه شلاق‌خور شوند و آویزان؟! سر قضیه كجاست و این رفتار دوگانه از كجا آب می‌خورد؟!

* عامل همه بدبختی‌های كشور به راستی چه‌ كسی است؟ عامل تحریم؟ عامل توقف فروش نفت؟ عامل عدم تأمین منابع ارزی؟ عامل حمله به سفارت عربستان و انگلیس؟ عامل سقوط هواپیمای اوكراینی؟ عامل شعارهای عراقی در مجامع علنی مثل مسابقات ورزشی و كوچه و خیابان علیه ایران؟ یا رفتار جنبش‌های فلسطین و... با ایران با وجود سرمایه‌گذاری كلان در این حوزه‌ها؟! حتی عامل و خط جاسوسی ترور سردار سلیمانی؟ عامل شبكه‌های خروج اطلاعات اساسی كشور و عامل هدر رفتن سرمایه‌های كلان توسط مفسدان اقتصادی از درون سیستم؟ و...؟! عامل این همه كیست؟

* خیلی از این آقایان كه امروز در مجلس هستند، زمان دولت هاله نور پست‌های كلیدی داشتند، از آن روزها بگویند و از كارنامه مشعشع و منورشان و البته رییس‌جمهوری آن دولت كه علنی به مردم گفت «خس و خاشاك» و البته امروز كلید مذاكره را هم زده و بر ترامپ سلام كرده، همان طور كه به بوش نامه نوشت و كسی آخ هم نگفت و حالا خیز برداشته برای از خودگذشتگی در انتخابات 1400!

* دولت دل‌انگیز همسایه، كشوری كه سلول‌هایش مدیون ایران است و قرار بود مصوبه خروج امریكا را دنبال كند بر عكس عمل كرده و در كمال آرامش با امریكا دنبال پیمان و معاهده است؟! احساس نمی‌كنیم سرمان بی‌كلاه مانده؟! امروز سهم ما در بازار و دیپلماسی آنجا چیست و جایگاه‌مان كجاست؟

* حمله به ظریف، توهین و ناسزا گفتن علنی، حرف‌های دون شأنِ حتی یك كلاس درس - چه رسد به «خانه ‌ملت» - در پخش زنده از كجا سرچشمه می‌گیرد؟! به كدام دین و آیین و وجدان و مسلك و مرام در ماه حرام اجازه داریم فحش بدهیم؟! اجازه داریم متر نكرده پاره كنیم و هرچه به دهان‌مان می‌رسد، بگوییم؟! آیا بین ذهن و دهن یك نقطه بیشتر فرق است؟! چرا وقتی نمی‌توانیم ذهن‌مان را كنترل كنیم، دهان‌مان را نمی‌بندیم؟!

* آدرس چاخان و جعلی به مردمی كه حتی مشاركت نكرده‌اند و رأی نداده‌اند سر خودمان را گول مالیدن نیست؟! اینها راه‌حل‌های استراتژیك حل مشكلات اقتصادی و بحران معیشتی است؟! جالب‌تر كه سر خصوصی‌سازی، خود خودی‌ها به جان هم افتاده‌اند!

* كاش امثال ظریف‌ها اگر واقعا در جبهه مردم هستند عطای اینان را به لقای‌شان ببخشند و به‌جای دفاع مقابل كسانی كه دادخواست را خودشان نوشته‌اند و متهم كرده‌اند و از پیش حكم را بریده‌اند از ناگفته‌ها می‌گفت تا مردم بدانند! محرم‌تر از مردم كیست؟! مثلا بد نیست بعضی از حضرات روحانی ملبس به لباس پیامبر در كمیسیون‌ها برای وزارت خارجه معرفی و كلا تمام پست‌های تخصصی را بسپاریم به این عزیزان و خیال‌مان از دنیا و آخرت تخت باشد؛ خدا ملك شخصی اینهاست!

* 40 سال زحمت فرهنگ را كشیده‌اند و شاخ‌های مجازی ازقضا فرزندان همین عزیزان هستند؛ زحمت دیپلماسی یا مثلا ریاست دانشكده فنی، هنرهای زیبا و... ریاست‌جمهوری، یكدست خالص! كلهم نور واحد! همه با هم به دست توانای این عزیزان متبرك شود تا كرونا نگیریم و حداقل زنده بمانیم؛ برای این ادعا دلیل هم هست؛ سری بزنید به كمیسیون‌های تخصصی مثل صنعت یا عمران و... ببینید مدارك اعضا چیست و چند روحانی در آنها حضور دارد صرفا جهت اطلاع و شفاف‌سازی؛ حضرت امام فرمود «جمهوری اسلامی» اما گویا داریم برمی‌گردیم به تئوری «حكومت اسلامی» و البته «حكومت اسلامی ابداعی خواص!»

سر خم می ‌سلامت شكند اگر سبویی...

گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: روزنامه اعتماد