روحانی: با فحاشی به دولت، مشکل حل نمی‌ شود
رئیس‌ جمهور با اشاره به انتقادات از طرح گشایش اقتصادی دولت گفت: کسی که به طرح دولت ایراد می‌گیرد بگوید راه حلش چیست؟ با فحاشی و ردیف کردن جملات درشت که مشکلی از کشور حل نمی‌شود

پاسخ روحانی به منتقدان طرح گشایش اقتصادی

روحانی در جلسه هیأت دولت:

* (با بیان اینکه کشور را در سخت‌ترین شرایط تاریخ اداره می‌کنیم): شرایط، عادی نیست و دشمنان فکر می‌کردند ما قدرت تاب‌آوری نخواهیم داشت و امروز دو سال و نیم است در برابر این فشار و تهدید و فشار اقتصادی تروریسی علیه ملّت ایران دولت و ملت در کنار هم پابرجا ایستاده‌اند و مسیر و راه خودشان را دارند ادامه می‌دهند.

* البته میدان جنگ، ‌مشکلاتی هم دارد. میدان جنگ،‌ زخمی شدن هم دارد. در میدان جنگ، شهادت هم وجود دارد. میدان جنگ است با ویژ‌گی‌های خودش. خود قرآن هم به این واقعیت اشاره می‌کند که در میدان جنگ فراز و نشیب فراوانی وجود دارد.

* خدا می‌تواند در این فراز و نشیب دست ما را بگیرد تا به موفقیت برسیم.

* (با اشاره به طرح دولت برای گشایش اقتصادی): با اینکه هر سه قوه زحمت‌هایی کشیده‌اید، امّا عده‌ای با هدف دلسرد کردن مردم می‌گویند ممکن است طرح دولت، زحمتی را برای پرداخت در دولت بعد ایجاد کند و دولت می‌خواهد فشار را از خودش بردارد و به دولت بعد تحمیل کند؛ این یک حرف کاملاً ‌بی‌اساس و دروغ است.

*  اینکه ما امروز این همه طرح پتروشیمی داریم افتتاح می‌کنیم و ۱۷ پتروشیمی را افتتاح می‌کنیم اگر کسی بگوید دولت همه‌اش به نفع دولت بعد عمل می‌کند و مرتب، پتروشیمی افتتاح می‌کند و سرمایه دولت بعد را افزایش می‌دهد، این حرف درست است؟ بگوید دولت به‌طور مرتب در پارس جنوبی فازها را افتتاح می‌کند و اثرش برای دولت بعد است. مرتب در روستاها گاز و آب و برق می‌کشد و اثرش برای دولت بعدی است. این حرف کودکانه و بچگانه است. این دولت و آن دولت یعنی چه؟ همه دولت‌ها منتخب و خادم مردم هستیم.

* (با بیان اینکه باید کشور را در شدیدترین شرایط تحریم اداره کنیم و شوخی نداریم): کسی که به طرح دولت ایراد می‌گیرد لطفاً ‌بگوید راه حلش چیست. با فحاشی و ردیف کردن جملات درشت که مشکلی از کشور حل نمی‌شود.

* (با یادآوری اینکه به مردم عزیز قول داده‌ایم در شرایط تحریم تسلیم نمی‌شویم و به این قول‌مان عمل کردیم): اینکه آدمی بیاید حرفی بزند و بعد برود پشت تریبون و حرفی بزند یا مقاله‌ای بنویسد، ما همه یک ملت هستیم و در برابر یک دشمن ایستاده‌ایم. این حرف‌ها یعنی چه؟


گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: farsnews.com