پیام روحانی به همسایگان ایران: قصد حمله نداریم
رییس جمهور گفت: برای ما اهمیت دارد که وزارت دفاع بخشی از تحقیقات برای فناوری‌های علمی تولید و ساخت پهپاد را بر عهده دارد و امیدواریم در کنار پیشرفت‌های امروز در این زمینه، قدم‌های بعدی را نیز برداریم

پیام روحانی: ما نمی‌خواهیم به جایی حمله کنیم

رئیس جمهور گفت: جمهوری اسلامی ایران در زمینه دفاعی هرچه تولید، تحقیق، تلاش و آماده‌سازی می‌کند براساس استراتژی بازدارندگی و دفاعی است نه تهاجمی. ما نمی‌خواهیم به جایی حمله کنیم و آن را تصرف کنیم و این تجهیزات دفاعی خطری برای همسایگان‌مان و منطقه نیست و راهبرد ما راهبرد بازدارنده دفاعی است و برای حفظ مرزها و کشور ماست.

روحانی در مراسم رونمایی از دستاوردهای ملی وزارت دفاع:

* برای ما اهمیت دارد که وزارت دفاع بخشی از تحقیقات برای فناوری‌های علمی تولید و ساخت پهپاد را بر عهده دارد و امیدواریم در کنار پیشرفت‌های امروز در این زمینه، قدم‌های بعدی را نیز برداریم و پهپادی که هم رادارگریز باشد و هم کاشف را داشته باشیم. یعنی پهپادی که هم برای ما کشف کند و هم شناسایی و کشف نشود.

*  از تلاش‌های فراوانی که برای ساخت موتورهای هواپیمایی صورت گرفته ممنونم و برای ما بسیار اهمیت دارد که خودمان در ساخت یک جنگنده به طور کامل به خودکفایی رسیدیم و همه را روی پای خودمان انجام می‌دهیم.

* ما در زمینه سلاحهای راهبردی و البته بازدارنده و پدافندی عمل می‌کنیم و همگام با دنیا پیش می‌رویم. اینکه چگونه دشمن را ببینیم و رصد کنیم برای ما مهم است که تولیدات دفاعی و پهپادی و راداری ما به همین دید کمک می‌کند.

* هم موشک باور و هم سامانه ۱۵ خرداد که با آن پهپاد آمریکایی را در خلیج فارس زدیم، نشان می‌دهد که صنایع دفاعی ما برای قدرت کشور پیشرفت‌های بسیار خوبی را انجام می‌دهد و مهم است که این تجهیزات دفاعی ما دارای دقت لازم و قدرت تخریب لازم و مانورپذیری مورد نیاز باشد و بتوان به سادگی آن را لانچ و پرتاب کرد که تلاش‌های خوبی در آن انجام شده است.

* من چند سال است که به امیر حاتمی گفته‌ام که در تولید موشک تمام توان خود را روی موشک‌های کروز و انواع مختلف آن بگذاریم که هم می‌تواند دقیقتر هدف را بزند، هم استتار کند و هم بهتر عمل کند.

* این برای ما مهم است که در فاصله زمانی کمتر از دو سال توانستیم بُرد یک موشک مهم دریایی خود را به بیش از سه برابر برسانیم. در زمینه پدافند هم برای ما مهم است که آسمان ما آسمان امنی باشد و راداری داشته باشیم که چیزی از دید آن رادار مخفی نماند.

* جمهوری اسلامی ایران در زمینه دفاعی هرچه تولید، تحقیق، تلاش و آماده‌سازی می‌کند براساس استراتژی بازدارندگی و دفاعی است نه تهاجمی. ما نمی‌خواهیم به جایی حمله کنیم و آن را تصرف کنیم و این تجهیزات دفاعی خطری برای همسایگان‌مان و منطقه نیست و راهبرد ما راهبرد بازدارنده دفاعی است و برای حفظ مرزها و کشور ماست.

*  این در شرایطی بوده که ما در منطقه‌ای هستیم که در طول این سال‌ها علاوه بر حمله به مرزهای خودمان در طول هشت سال دفاع مقدس، شاهد حمله به کویت، عراق، سوریه و افغانستان هم بودیم اما استراتژی ما در بازدارندگی و دفاع تغییری نکرده است و در طول همه این ۴۰ سال ما هیچگاه آغازگر هیچ جنگ یا حمله نظامی نبودیم.


گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: isna.ir