محمد خاتمی: حاکمیت، رضایت مردم را جلب‌ کند
خاتمی گفت: رضایت و خواست مردم برای استقرار یک حکومت مردمی و الهی شرط مهمی در استقرار و بقای حکومت است

خلاصه صحبت های سید محمد خاتمی با رئیس سازمان نظام پزشکی

سیدمحمد خاتمی، رییس دولت اصلاحات در ملاقات رئیس سازمان نظام پزشکی سخنانی را بیان کرد که خلاصه آن به شرح زیر است:

*فسادی که سبب شد اباعبدالله قیام کند «انحراف حکومت» بود.

*رضایت و خواست مردم برای استقرار یک حکومت مردمی و الهی شرط مهمی در استقرار و بقای حکومت است.

*{با اشاره به اینکه هر جایی دستورالعمل های بهداشتی رعایت شده، چه از طرف دستگاه های حکومتی و چه از طرف خود مردم، ما نتیجه خوبی گرفته ایم} انصاف این است که در آغاز کار ما موفقیت نسبتا خوبی داشتیم. البته باید در نظر بگیریم که امکانات ما همین است. تحت تحریم هستیم، فشارهای فراوانی داریم، مسائل اقتصادی و معیشتی مردم شدید است و واقعا حکومت در تنگنای بسیار شدیدی است. وضع ما با کشورهای دیگر و کشورهایی که شاید موفق تر از ما در زمینه مبارزه با کرونا بوده اند، اصلا قابل مقایسه نیست. ما در تنگنای شدیدی هستیم.

*اگر کرونا هم نبود مردم ما دچار مشکلات معیشتی و سختی و تنگنا بودند. این مسأله مزید بر علت شد و در عین حال ما دیدیم یک نوع کاری شد که به نظر من اگر در همه عرصه ها انجام شود به موفقیت می رسیم.

*آن کار این بود که نظام تصمیم گرفت محور کار را کسانی قرار دهد که متصدی بهداشت و سلامت جامعه هستند؛ و تمام دستگاه ها اعم از نظامی و غیر نظامی و مردم و دولت تابع آن باشند.

*شخص رئیس جمهور هم حضور داشت ولی ستاد ملی مقابله با کرونا با محوریت وزارت بهداشت و درمان تشکیل شد و تا حدودی همه گوش دادند.

*از رهبری گرفته تا دیگران همه این مسأله را رعایت کردند. نیروهای نظامی، نهادهای مردمی و دستگاه های مختلف حول محور این مدیریت جمع شدند.

*اگر ما در زمینه سیاست خارجی، مسائل اقتصادی و مسائل دیگری که هست همین روش را داشته باشیم حتما موفقیت های خوبی خواهیم داشت.

*متوجه باشیم دولت و نظام مسئولیت بسیار بزرگی دارد که باید زندگی، امنیت و سلامت مردم را تأمین کند.

*شما در نظر بگیرید که کرونا چقدر بیکاری ایجاد کرد، چقدر تولید را خواباند، چقدر مشکلات ایجاد کرد. به خصوص برای طبقات ضعیفی که با کار روزمره زندگی حداقلی خودشان را می گردانند.

*حتما امام حسین(ع) راضی نیست که به خاطر ابراز احساسات نسبت به او خودمان یا دیگران را گرفتار کنیم. امام حسین(ع) برای سلامت، رفاه و عزت جامعه و زندگی بهتر انسان ها قیام کرد.

*مراسمی که به یاد او هست نمی تواند لطمه بزند به اصل هدفی که خدا، پیامبر(ص) و امام حسین(ع) برای برقراری یک زندگی خوب و آبرومند مردم داشته اند.

*من نمی دانم مسأله واکسن در چه مرحله ای است. آن وقتی که هست هم باید رعایت کنیم ولی الآن باید بیشتر رعایت کنیم و خود مردم باید مواظب باشند.

*امیدوارم در این تعطیلات هم مردم بیشتر رعایت کنند و مسافرت ها را رها کنند. ما در ایام عید دیدیم اوجش در شمال کشور بود که رفت و آمدهای بیشتری وجود دارد.

*امیدوارم در این مدت این کار انجام نگیرد و مردم مراعات کنند. قطعا امام حسین(ع) و وجدان خود انسان ها هم راضی نیست پس این موضوع را جدی بگیرند.


گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: جماران