روحانی: عدم تعادل در بازار خودرو پذیرفتنی نیست
در جلسه امروز ستاد هماهنگی اقتصادی دولت، رییس جمهور بر ضرورت حذف سیستم واسطه گری رانت جویانه و اصلاح نحوه خرید و فروش برای مصرف کننده واقعی خودرو تاکید کرد.

روحانی در جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت:



* دولت با سیاست ها و برنامه ریزی های خود در جهت تقویت سرمایه گذاران و تولید کنندگان به ویژه بخش خصوصی تلاش داشته که در شرایط خاص و سخت اقتصادی تمهیداتی را در نظر بگیرد که چرخه تولید کشور متوقف نشود و تحریم های غیر قانونی آمریکا نتواند لطمه و ضربه ای بر اقتصاد کشور وارد کند.

* (با بیان اینکه با توجه به واقعیت افزایش تولید و عرضه خودرو در دو ماه اول سال 99 نسبت به سال گذشته، نباید شاهد عدم تعادل در بازار خودرو باشیم): اخلال در چرخه توزیع، عرضه و فروش کالا و ایجاد آشفتگی در بازار هم زندگی و معیشت مردم و هم آرامش روانی جامعه را دچار مشکل می کند.

* وزارت صمت می بایست طبق ماموریت و وظایف خود با هماهنگی اصناف و تولید کنندگان اقدامات فوری و لازم را برای تنظیم قیمت کالاهای اساسی و اقلام مورد نیاز مردم که تاثیرات پایه ای بر زندگی مردم دارند، انجام دهد.

* (با تاکید بر اینکه در این مسیر باید سیستم واسطه گری رانت جویانه حذف و نحوه خرید و فروش برای مصرف کنندگان واقعی اصلاح شود): این اقدامات باید به فوریت انجام گرفته و سریعا به مردم در این خصوص اطلاع رسانی شود و اگر در این مسیر مواردی وجود دارد که می تواند مورد استفاده و سودجویی قرار بگیرد باید سریعا رفع و با هماهنگی و مساعدت نهادهای مرتبط این مسیر متوقف شود.



گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: jamaran.news