شناسایی ۳۴ مورد ابتلا به کرونا در کاخ سفید
یک رسانه آمریکایی به سندی از آژانس مدیریت بحران فدرال این کشور دست یافته که حاکی از شناسایی ۳۴ مورد ابتلا به کرونا است که در کاخ سفید آلوده به این ویروس شده‌اند.

بیش از ۱۰ نفر از کارکنان کاخ سفید مبتلا به کرونا هستند


شبکه خبری ای‌بی‌سی نیوز بامداد پنجشنبه گزارش داد که به سندی از آژانس مدیریت بحران فدرال آمریکا دست یافته که نشان می‌دهد ۳۴ نفر از میان کارکنان کاخ سفید و کسانی که با آن‌ها در تماس بوده‌اند، در روزهای اخیر به کووید۱۹ مبتلا شده‌اند.

این تعداد که در این گزارش اعلام شده، ۱۰ نفر از بیشتر از تعداد متبلایان به کرونا از میان کارکنان کاخ سفید است که پیشتر مقام‌های دولتی آمریکا عنوان کرده بودند.

بسیاری از کسانی که در مراسم معرفی «ایمی کانی بارت» گزینه «دونالد ترامپ» رییس جمهوری آمریکا برای پر کردن کرسی خالی دیوان عالی آمریکا شرکت کرده بودند، به کرونا مبتلا شده‌اند که خود ترامپ به همراه «کریس کریستی» فرماندار پیشین ایالات نیوجرسی، «کلی‌ان کانوِی» مشاور پیشین ترامپ، و «مایک لی» و «توماس تیلیس» سناتورهای جمهوریخواه از آن جمله هستند.

«هوپ هیکس» و «استفن میلر» مشاوران ارشد ترامپ، «کایلی مک‌انانی» سخنگوی کاخ سفید و شمار دیگری از کارکنان آن به همراه «رونا مک‌دنیل» رییس کمیته ملی جمهوریخواهان و «بیل استپین» مدیر ستاد انتخاباتی ترامپ نیز به کووید۱۹ مبتلا شده‌اند.

ترامپ یازدهم مهرماه ۱۳۹۹ اعلام کرد که تست‌های تشخیصی انجام گرفته از او و ملانیا همسرش، مثبت است و دوره قرنطینه خود را آغاز می‌کنند وی سپس به دنبال وخامت بیماری به بیمارستان نظامی والتر رید منتقل شد.

ترامپ دوشنبه شب پس از بازگشت از بیمارستان به کاخ سفید، پیام ویدئویی را در صفحه توئیتری خود منتشر کرد و گفت: از کرونا نترسید. شما می‌توانید آن را شکست دهید. ما تجهیزات و داروهای بسیار خوبی داریم. همه آنها اخیرا پیشرفت داشته است.

رییس جمهوری آمریکا در حالی از مردم می‌خواهد به ویروس اجازه ندهند تا بر آنها مسلط شود که تا کنون بیش از ۲۱۰ هزار نفر در آمریکا کشته شده‌اند و بیش از ۷ میلیون نفر هم مبتلا هستند.

ترامپ ۷۴ ساله ساعت ۱۸ و ۳۰ دقیقه دوشنبه به وقت واشنگتن (بامداد سه‌شنبه) و پس از آن که تیم پزشکی‌اش اعلام کرد وی در ۷۲ ساعت گذشته تب نکرده و میزان اکسیژن در خون وی طبیعی است، بیمارستان نظامی والتر رید را ترک کرد و به کاخ سفید بازگشت.

به گفته کارشناسان بهداشت، با وجود ترخیص ترامپ از بیمارستان، مراحل درمان وی همچنان ادامه خواهد داشت زیرا وی در حال دریافت دوز ۵ روزه رمدیسیویر است.




گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع:irna.ir