روحانی: شرایط لغو تحریم باشد، استفاده می‌کنیم
رییس جمهور گفت: اگر آمریکا به سیاست ما نزدیک شود شرایط جدیدی پیش می‌آید. هر کجا ببینیم شرایط برای لغو تحریم آماده است از آن استفاده خواهیم کرد.

روحانی: شرایط لغو تحریم باشد، حق فرصت‌سوزی نداریم



روحانی در جلسه هیات دولت:

* (با اشاره به انتخابات اخیر آمریکا): سیاست جمهوری اسلامی ایران روشن است و هر دولتی که در آمریکا باشد سیاست ما تغییر نمی‌کند. ما همان سیاستی را که دیروز داشتیم امروز و فردا خواهیم داشت و این وابسته به دولت آمریکاست که به سیاست‌های ما نزدیک شود یا از آن فاصله بگیرد.

* دولت رو به پایان آمریکا در این مدت از سیاست‌های ما فاصله گرفت. سیاست اصولی ما سیاست اکثر کشورهای مستقل و مهم جهان است و آنها هم با یک جانبه‌گرایی و تروریسم مخالفند. اگر آمریکا به سیاست ما نزدیک شد شرایط جدیدی پیش می‌آید و اگر دور شد آن موضوع دیگری است. سیاست ما تعامل با جهان و به تعبیر رهبری تعامل گسترده با جهان است.

* از برخی‌ دوستان تقاضا دارم به شایعات و القائات نادرست در کشور ادامه ندهند؛ موضوعات منافع ملی کشور را به انتخابات گره نزنند؛ کار کردن برای انتخابات اشکالی ندارد ولی منافع ملی فدای انتخابات نشود.

* آنها [آمریکا] تحریم را به جنگ اقتصادی تبدیل کردند و اقدامات تحریک‌آمیز تا مرز جنگ انجام دادند؛ این‌ تدبیر و مدیریت نظام و تصمیم دولت بود؛ از خط قرمز ما عبور کردند و سردار بزرگ ما را به شهادت رساندند که تودهنی خوردند.

* هر کجا ببینیم شرایط برای لغو تحریم آماده است از آن استفاده خواهیم کرد؛ هدف‌ ما از بین بردن تحریم‌های ظالمانه است؛ هرجایی هر فرصتی مناسب باشد کارمان را انجام می‌دهیم؛ هیچکس حق فرصت‌سوزی ندارد.

* از هر فرصتی‌ که به نفع منافع ملی مردم و رفع تحریم باشد استفاده خواهیم کرد؛ این مسئله حزبی و جناحی نیست؛ البته هر گامی که بخواهیم برداریم به رهنمودهای مقام معظم رهبری توجه خواهیم کرد.





گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: isna.ir