آخرین خبر از وضعیت سراوان پس از حوادث چند روز گذشته
فرماندار سراوان گفت: اوضاع سراوان هم‌اکنون آرام است

فرماندار سراوان: شهر کاملاً در آرامش است

روز گذشته سعید تجلیلی فرماندار شهرستان سراوان گفته بود: روز سه‌شنبه با توجه به اتفاقات روز گذشته در مرز، بیش از 500 نفر به فرمانداری حمله کردند که بدون هیچ‌گونه خشونت و استفاده از سلاحی مردم را به آرامش دعوت کردیم و مردم نیز از فرمانداری بیرون رفتند.

همان ساعت نیز فیلم‌هایی از حمله به این فرمانداری و تخریب اموال عمومی داخل فرمانداری در شبکه‌های اجتماعی دست به دست شد اما در ادامه فیلم‌های دیگری از حضور یگان‌های ویژه در شهر و درگیری شدید با مردم و به خشونت کشیده شدن اعتراضات در شبکه‌های اجتماعی دست به دست شد که بیشتر این نوع فیلم‌ها در کانال‌های تلگرامی و شبکه‌های بیگانه منعکس شدند.

با توجه به این موضوع عصر روز چهارشنبه با فرماندار سراوان تماس دوباره برقرار کردیم که وی اظهار داشت: شهر کاملا در آرامش است و بعد از وقایع روز گذشته نیز اتفاق دیگری رخ نداد، فقط همان حمله به فرمانداری صورت گرفته بود که بعد از آن مردم را به آرامش دعوت کردیم و همه فرمانداری را ترک کردند.

تجلیلی در زمینه فیلم‌های منتسب به اعتراضات مردمی که نشان از درگیری بین یگان ویژه و مردم شهر داشت، نیز توضیح داد: آن فیلم‌ها نیز فقط شیطنت رسانه‌ای بود و اصلا موضوع به‌خشونت کشیده‌شدن اعتراضات واقعیت ندارد.

ناکامی اشرار مسلح در حمله به پاسگاه کورین/یک مامور انتظامی در این حادثه به شهادت رسید/ آرامش در زاهدان و بخش‌ها تابعه برقرار است

ابوذر مهدی نخعی فرماندار شهرستان زاهدان گفت: در پی فضاسازی رسانه‌های بیگانه، عناصر گروه‌های شرور به بهانه حمایت از کشته‌های جعلی پاسگاه شمسر با سلاح‌های مختلف از جمله سلاح‌های سبک و نارنجک انداز به قصد تصرف پاسگاه کورین و قلعه بید حمله کردند.

او افزود: رزمندگان جان برکف نیروی انتظامی ضمن هوشیاری، متقابلا به آتش آنان پاسخ داده و این عناصر خود فروخته ضمن اینکه به مقاصد شوم خود دست نیافتند از منطقه متواری شدند.

او ادادمه داد: در این حادثه یک نفر از نیرو‌های جان برکف ناجا به درجه رفیع شهادت نائل شد، ضمن عرض تسلیت به خانواده این عزیز به دشمنان این مرز و بوم اعلام میگردد که با این اقدامات مذبوحانه راهی به جایی نخواهند برد.

فرماندار شهرستان زاهدان گفت: از مردم شریف منطقه درخواست می‌شود که همچون گذشته هوشیاری لازم را داشته و این اقدام دشمنان را نیز به خودشان بازگردانند

او افزود: الحمدالله با هوشیاری و دقت نیروی انتظامی آرامش در سراسر شهرستان زاهدان و بخش‌های تابعه برقرار می‌باشد.



گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: tasnimnews.com