روحانی روحانی : واکسن برای کل ملت رایگان خواهد بود پایان کرونا را نمی دانیم حتی با واکسن
 رییس جمهوری با تاکید بر اینکه ارتش و سپاه در هر مقطعی نیاز بوده در صحنه بودند، گفت: به خاطر تلاش‌ها و فداکاری‌هایی که نیروهای مسلح در ۴۲ سال نسبت به ملت و کشور خود انجام دادند، به این نیروها افتخار می‌کنیم.

روحانی : پایان کرونا را نمی دانیم حتی با واکسن



روحانی در جلسه هیات دولت:

این پاندمی ویروس که اکنون تقریبا حدود یک سال و نیم بشر گرفتار آن است و کشور ما هم یک و سال و چند ماه گرفتار این ویروس هستیم، ما نمی‌دانیم پایان این ویروس کجاست و برای ما روشن نیست که چه زمانی تمام می‌شود. اینکه آیا این ویروس جهش‌ها یا شرایط دیگری پیدا می‌کند یا این مساله با واکسن به طور کامل حل نمی‌شود یا نه، هیچکدام روشن، مبرهن، قطعی، صددرصد وجود ندارد.

روحانی گفت: ما هنوز با این ویروس تقابل می‌کنیم او به ما می‌زند و ما به او می‌زنیم، زمانی ما بر آن قالب می‌شویم و زمان دیگر ویروس بر ما قالب می‌شود و در سطح دنیا اینچنین است.

 هم به ارتش جمهوری اسلامی و هم به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که در طول این مدت خدمت کردند و حماسه آفریدند و آنهایی که شهید شدند، سرداران و امیران بزرگ، پرسنل فداکار، در تمام مقاطع هرکجا نیاز بوده است سپاه پاسداران و ارتش جمهوری اسلامی در صحنه بودند و تلاش کردند و ما به این دو نیروی مسلح در کنار نیروی انتظامی به خاطر این همه ایثارها و تلاش‌ها و فداکاری‌هایی که در طول این ۴۲ سال نسبت به ملت و کشور خود انجام داده اند، افتخار می‌کنیم.

 ما در روزهای پایانی دولت قرار داریم و ۱۰۵ روز دیگر دولت پایان می‌پذیرد و باید برای این ۱۰۵ روز و چه دولت‌های بعدی برنامه‌ریزی داشته باشیم.

ما از امروز به بعد باید دوران را دوران پساکرونا ببینیم. قبل از آن یعنی در سال ۹۸ و در دی و بهمن سایر کشورها و بعد هم ما گرفتار کرونا شدیم، به شکل دیگری برنامه‌ریزی می‌شد اما امروز باید جهان پس از کرونا را ببینیم.

همه ما فکر می‌کردیم به خاطر پیشرفت علم، دانش و علم پزشکی و بخش بهداشت و اقدامات فراوانی که در این زمینه انجام گرفته، دوران بیماری‌های مسری، عفونی و اپیدمی تمام شده است و این بیماری برای قرن‌های گذشته بود و بشر به رشد و کمالی رسیده و در بهداشت و درمان قدم‌هایی را برداشته که دیگر مبتلا نمی‌شود.

واکسن برای کل ملت رایگان خواهد بود و بانک مرکزی غیر از آنچه خریده ایم 100 میلیون دلار اضافه برای واکسن روی میز گذاشته است.

بعضی ها که خودشان را سوپر انقلابی هم معرفی می کنند حتی یک کلمه درباره تحریم حرف نمی زنند و فقط کارشان فحش و توهین به دولت و دروغ علیه دولت است. فقط می گویند اصل مدیریت قوی است و نباید ترسید. خب ما نمی ترسیم و مدیریت قوی خود را هم در دولت یازدهم نشان داده ایم، اما با دست بسته چه می شود کرد.

برای کسانی که در تزریق واکسن تخلف می کنند اشد مجازات در نظر گرفته شده است. واکسن برای کل ملت رایگان خواهد بود و بانک مرکزی غیر از آنچه خریده ایم 100 میلیون دلار اضافه برای واکسن روی میز گذاشته است.

در مذاکرات هسته‌ای هیچ نظری به انتخابات نداریم؛ حتی اگر انتخابات در سال ۱۴۰۱ انجام شود.

در موضوع هسته ای، واکسن، مقابله با کرونا، معیشت مردم و تولید هیچ نظری به انتخابات نداریم و تنها هدفمان برگزاری پرشور انتخابات است. اگر کسی می خواهد در انتخابات شرکت کند و می خواهد سنگ بیندازد و مانع رفع تحریم شود بداند که مردم به او رای نخواهند داد.

درباره احیای برجام برخی پارسال و پیارسال فیلم درست کرده بودند و روی دستشان باد کرده بود و حالا در حال پخش کردن آن هستند، ولی دستشان رو شده است. در احیای برجام سه گام اصلی وجود دارد. اولین گام یعنی رفع تحریم ها به عهده آمریکایی هاست. دومین گام راستی آزمایی از سوی ماست و سومین گام اجرای تعهدات هسته ای توسط ما در چارچوب برجام است.

اقلیتی همیشه در کشور جوی را درست می کنند که اگر شما کالا و جنسی را از شرق بیاورید، شروع به انتقاد کردند که چرا از فلان کشور آوردید چرا غربی نبود. قرارداد صدساله با اروپا ببندید کسی حرفی نمی‌زند ولی اگر قرارداد ۲۵ ساله با کشور شرقی ببندید انتقادها شروع می شود که این قرارداد چیست؟ اولش و آخرش چیست؟ ذهنیتی در بخشی از مردم ما وجود دارد که مثلا جنس شرقی به کیفیت جنس غربی نیست.

ما اجرای عین سند برجام را می‌خواهیم، یک کلمه زیاد نه یک کلمه کم. ما دنبال زیاده خواهی نیستیم. البته طلب‌هایی داریم و بعداً مطرح می‌کنیم. در این ۴ سال صدها میلیارد دلار به ما خسارت وارد شده آن سر جای خود هست. الان این برجام باید پیاده شود نه کم و نه زیاد برجام پلاس نمی‌خواهیم ما عین برجام را می‌خواهیم.

مادر برنامه هسته‌ای، واکسن، مقابله با کرونا، معیشت مردم و تولید هیچ نظری به انتخابات نداریم که انتخابات چگونه است نتیجه انتخابات چگونه. اینها وظیفه ماست حتی اگر انتخابات در ۱۴۰۱ بود ما همه اینها را با همین قدرت انجام می‌دادیم.

البته مردم ما اگر خوشحال شوند و احساس بکنند شرایط زندگی‌شان بهتر شده و مردم و دولت موفقیت بهتری به دست آوردند با نشاط بیشتری در انتخابات شرکت می‌کنند. ما انتخابات پرشور می‌خواهیم. اینها برای انتخابات پرشور البته موثر است و وظیفه ما است و طبق این وظیفه ما یک ثانیه هم وقت تلف نمی‌کنیم حرف این و آن را هم گوش نمی‌کنیم از این چیزها آنقدر بگویید تا خسته شوید هیچ تاثیری به حال ما ندارد.

ما در چهارچوبی مقام معظم رهبری تعیین کرده، حرکت می‌کنیم. یک ثانیه وقت تلف نمی‌کنیم البته عجله می‌کنیم کار را پیش می‌بریم هر زمانی به نتیجه برسد اهلا و سهلا. یک ساعت زودتر به نتیجه برسد به نفع مردم و خواست مردم است و ما هم این خواست ملت را در چارچوب هدایت مقام معظم رهبری پیش می بریم.




گردآوری: گروه خبر سیمرغ
Seemorgh.com/news
منبع: isna.ir