ابطحی : مذاکرات ، پاشنه آشیل دولت رئیسی است
ابطحی مخالفان مذاکرات در داخل و سخت گیری‌های خارجی‌ها به تیم مذاکره کننده رئیسی را پاشنه آشیل دولت سیزدهم دانست.

تحریم ها؛ اولین و مهم ترین معضل دولت آقای رئیسی است


محمدعلی ابطحی در پاسخ به این پرسش که مهم ترین چالش دولت سیزدهم در صد روز اول چه خواهد بود، اظهار کرد: من فکر می کنم سیاست خارجی و مشکلاتی که در این حوزه داریم، مثل تحریم ها؛ اولین و مهم ترین معضل دولت آقای رئیسی است. طبیعتا ادامه مذاکرات خیلی سخت تر و دشوارتر از دوران دو دولت تدبیر و امید خواهد بود.

وی ادامه داد: از طرفی هواداران آقای رئیسی به مذاکرات نقد دارند و از طرفی سخت گیری های بیشتری برای دولت او از طرف خارجی ها می شود. همچنین باید گفت دولت برای پیشبرد اهدافش به مذاکرات حوزه بین المللی نیاز دارد. این موضوع پاشنه آشیل دولت بعدی خواهد بود.

این فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: از این جهت مذاکرات برای سیاست داخلی مهم است که نیروهای داخلی به کار نیاز دارند، تولیدات داخلی نیازمند سرمایه هستند، بسیاری از سرمایه های کشور بلوکه شده اند؛ پس اولین قدم باید رفع این مشکلات زنجیره ای باشد.

وی افزود: همه کارشناسان مسائل اقتصادی و سیاسی می دانند که باید تحریم ها کم شود. این کار پیچیدگی خاص خود را دارد.

ابطحی همچنین گفت: چالش دوم دولت آتی بحث کرونا است. به دلیل موج های متعددی که این بیماری در کشور ما به راه انداخته حل این معضل خواست همه مردم است. همین امروز همه می دانند که بلبشویی که در واکسن زدن افتاده منجر به ناراحتی مردم شده است.

وی افزود: همه این مسائل بحث های جدی است که به تدبیر و دانش نیاز دارد. من این دو چالش را اصلی ترین موضوعات می دانم و معتقد هستم اگر دولتی موفق به حل این مشکلات باشد بقیه امور و مسائل جاری را برطرف می کند.

این فعال سیاسی گفت: به دلیل نبودن مخالف های داخلی و قدرت پنهان مسیر حرکت دولت رئیسی سریع تر و راحت تر خواهد بود.

ابطحی در پایان در پاسخ به این پرسش که نقش کابینه دولت سیزدهم در سامان دادن به این چالش ها چه خواهد بود، گفت: من کابینه فوق العاده ای را پیش بینی نمی کنم. حدس می زنم کابینه کاملا از درون جبهه اصولگرایی و مجموعه حامیان آنان انتخاب می شود. شاید نقطه مشترک همه اعضای کابینه این باشد که تازه نفس هستند. در کل خیلی به این کابینه بد بین نیستم. در سال های اول می توانند شرایط را مدیریت کنند. اما باید بدانند بحران ها خود را بعد از یک سال نشان خواهند داد.





گردآوری: گروه خبر سیمرغ
Seemorgh.com/news
منبع: isna.ir