امام جمعه شیراز : اختلاس از سگ گردانی بدتر است
نماینده، ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز با بیان اینکه علیرغم همه موفقیت‌ها، بار بر زمین مانده زیادی داریم، گفت: ما نیز مانند مردم از وضعیت اقتصادی، اجتماعی و. امروز گله داریم، اما نمی‌شود که دست روی دست گذاشت.

ما هم مانند مردم ز وضعیت اقتصادی گله مند هستیم


آیت‌الله لطف‌الله دژکام در گردهمایی ائمه جماعات شیراز با بیان اینکه همراهی با رهبری یک قاعده قرآنی است و فرقی نمی کند در چه دوران تاریخی باشیم، تاکید کرد: همراهی با رهبری تا تحقق اهداف انقلاب باید تداوم داشته باشد.

آیت‌الله دژکام گفت: پس از گذشت این سال‌ها و علیرغم موفقیت ها و توفیقاتی که حاصل شده است، اما خیلی بار بر زمین مانده داریم و خود ما نیز مانند مردم از وضع اقتصادی، اجتماعی و ... امروز خیلی گله داریم و مردم هم قطعا گله دارند، ولی نمی شود که دست روی دست گذاشت، باید صادقانه به میدان بیاییم.

او با تاکید براینکه یکی از کارهای خوبی که می توانیم برای تحقق آرمان های انقلاب اسلامی انجام دهیم، فعال کردن مساجد است، گفت: مساجد در تکوین انقلاب اسلامی کانون اصلی انقلاب بودند و باید فعال شده و در ادامه انقلاب هم کانون و محور اصلی حرکت مردم باشند. این کار زحمت زیادی دارد ولی غیر از این راهی نیست. اینکه آسان انگاری کنیم که با یک دستور کار می شود اینگونه نیست و کار نمی شود.

امام جمعه شیراز با اشاره مشکلات حضرت امیر المومنین در زمان حکومت داری و یادآوری اینکه ما انقلاب و نظام جدید برپا کردیم، برای رسیدن به اهداف آن باید خون دل زیادی را متحمل شویم، گفت: بنده نگاه می کنم می بینیم خیلی وقت ها اگر بخواهیم حرف ما پیش برود به اینکه بنده دستور دهم نیست بلکه به این است که همه ما یک شبکه مردمی و اجتماعی باشیم.

آیت‌الله دژکام ادامه داد: این حالت را متاسفانه طی این سالها نتوانستیم نشان دهیم و جریان های سیاسی که خیلی با آرمان های انقلاب انسی نداشتند، از این مسئله سوءاستفاده کردند.

او هدف از دنبال کردن راه اندازی شبکه مساجد را همین دانست و گفت: نهاد روحانیت باید با یکدیگر و مردم مرتب ارتباط صمیمی داشته باشد و پای کار هم بایستیم. باید در شهرستان های مختلف رابط پیدا کنیم و نیروهای انقلاب اسلامی همدیگر را پیدا کنیم و دستمان در دست هم باشد تا دشمن نتواند نفوذ کند البته باید توجه داشته باشیم که اگر این جهت تامین شود قدرت کمی نیست.

امام جمعه شیراز با بیان اینکه کنار هم بودن مومنان و روحانیت، قدرت معنوی و مقبولیت مردمی ایجاد می‌کند، گفت: مردم اگر بدانند حکم خدا زیر پا گذاشته می شود از انجام آن می ترسند چرا که مردم ما پرهیزکار و خداترس هستند و همه کسانی که علی الظاعر مقید هم نیستند نیز همراه می شوند این لازمه اش این است که ما بتوانیم مقابله با منکر را به شکلی ظریف و صحیح و مردمی به جامعه انعکاس دهیم.

او خاطرنشان کرد: در شبکه مساجد یکی ارتباط صمیمی روحانیت با یکدیگر مهم است و دیگری انعکاس دادن این در اذهان مردم که؛ همه این مطلب را می گویند و یک نفر و یک گروه نیست. این نگرانی هایی که برای همه ما در جامعه به وجود آمده، اگرچه ممکن است مسائل مهم تری داشته باشیم اما چون در چشم جامعه است ناراحت کننده است.

مسلما گناه اختلاس سنگینتر از سگ گردانیست اما آن پنهان و این آشکار است

امام جمعه شیراز با بیان اینکه مسلما گناه حرام خوردن و اختلاس و دزدی سنگین تر از سگ گردانی است ولی آنکه دزدی و اختلاس کرده، مخفی این کار را کرده ولی کسی که سگ می گرداند را همه می بینند، گفت: بد حجابی و بی حجابی که متاسفانه در برخی مناطق شهرهای ما جلوه می کند، ولو اینکه بدتر از این گناه هم گناهان بسیاری داریم اما این منکر امروز در چشم مردم و ناراحت کننده است و می خواهیم جلوی این منکر را همانند بقیه منکرات با ظرافت و رعایت مسائل فرهنگی و اجتماعی بگیریم.

او ادامه داد: شما ائمه محترم جماعات از جایی کار فرهنگی مردمی را شروع کنید که کار موفق باشد و موفقیت های ما امیدواری و دلگرمی و همراهی مردم را ایجاد می کند. وقتی اینگونه کاری آغاز شد کار از کوچکی بزرگ می شود و سنگ بزرگ نیز نشانه نزدن است واین ضرب المثل ها را حکیمان گفته اند که تجربیات سالها و قرن ها جمع شده و ضرب المثل است.

امام جمعه شیراز گفت: اگر ما ۴ بار سنگی را درست به هدف بزنیم، بار پنجم در دل کفار و منافقین رعب و وحشتی که ایجاد می شود، این خودش کار را راه می اندازد. پیامبر زمانی که حرکت می کرد ترسش در دل لشکر دشمن می افتاد واین ترس و خوف از پیامبر بود کار می کرد.

وی ادامه داد: ما امروز مساجد را شبکه بندی کردیم و ساختار ایجاد شده ولی در شهری مانند شیراز تاثیر گذاری اجتماعی لازم را هنوز نداشته ایم و اگر بنده این تاثیر گذاری اجتماعی را حس کردم آن موقع مسائل بعدی در مورد شبکه را مطرح می کنیم.

امام جمعه شیراز گفت: باید بیشتر تلاش کنیم و از دیگران خصوصا از جوان ترها کمک بگیریم. طلبه های جوان خیلی با انگیزه هستند و در هر مسجدی درکنار روحانی که سنی از آن گذشته و پدری می کند جوان ترها را پای کار بیاوریم. فکر و نوع ارتباط گیری جوانان با ما متفاوت است و نسل بعد ما کار را به نحو دیگری انجام می دهند و گاهی آنها در این ارتباط گیری و انجام کار از ما موفق تر هستند. این مسیر را ان شاالله طی کنیم.

آیت‌الله دژکام با یادآوری اینکه گروه های جهادی ما انصافا طیفی از طلبه های جهادی هستند که انسان از دیدن نتایج کار آنها لذت می برد، گفت: از آنها بخواهیم در عرصه هایی کمک دهند و ان‌شاالله تاثیر گذار خواهند بود و با این حال و هوایی هم که از نظر فضای سیاسی در کشور حاکم شده است ما امیدواریم که بتوانیم نسبت به گذشته خیلی بیشتر کارهای قوی، مهم و تاثیرگذار داشته باشیم.





گردآوری: گروه خبر سیمرغ
Seemorgh.om/news
منبع: isna.ir