ظریف : عوامل بیرون دولت مانع رفع تحریم شد
وزیر خارجه کشورمان گفت: ما تلاش خود را برای رفع تحریم‌ها کردیم اما عوامل بیرون دولت و کشور مانع از این شد که به نتیجه‌ای که می‌خواستیم برسیم.

ما تلاش خود را برای رفع تحریم‌ها کردیم



محمدجواد ظریف در حاشیه آخرین جلسه هیئت دولت دوازدهم در جمع خبرنگاران با بیان اینکه حتماً رفع تحریم‌ها یکی از مهمترین نیازهای کشور بود، اظهار کرد: بدون اینکه کشور بخواهد چشمش به خارج باشد ما به عنوان دستگاه دیپلماسی وظیفه داریم که بار را از روی دوش اقتصاد کشور برداریم.

تلاش‌هایی هم کردیم و موفقیت‌هایی هم در دو سال اول بود که نتیجه‌اش در رشد بی‌سابقه کشور خود را نشان داد اما متاسفانه بدعهدی آمریکایی‌ها بود که در نامه اخیر به دبیرکل سازمان ملل سابقه آن از شهریور سال ۹۵ را ثبت کردیم و این بدعهدی‌ها به صورت یک کتاب هم در روزهای آتی منتشر می‌شود.

وی افزود: این نشان می‌دهد که ما تلاش خود را کردیم و عوامل بیرون دولت و کشور مانع از این شد که به نتیجه‌ای که می‌خواستیم برسیم. دومین چیزی که باید برای مردم فراهم می‌کردیم واکسن بود که توجه ما به تولید بود اما به عنوان وزارت خارجه وظیفه داشتیم که کمک کنیم برای دسترسی به واکسن خارجی و برای این کار در خدمت وزارت بهداشت بودیم و خوشحالیم که تا کنون بیش از ۱۰ میلیون واکسن خارجی وارد کشور شده است.




گردآوری: گروه خبر سیمرغ
Seemorgh.com/news
منبع: isna.ir