توصیه های رهبر انقلاب به رئیسی
رهبر انقلاب در مراسم تنفیذ سیزدهمین دوره ریاست جمهوری سخنرانی کردند.

 با مردم صادقانه گفتگو کنید


انشا الله که این روز برای مردم ایران مبارک باشد.

باید از دولت دوازدهم و همکاران تشکر کنیم و خسته نباشید می گویم.

برای جناب آقای رئیسی و دولت و همکارانشان توفیق کمک و عنایت ویژه میکینم.

تنوع دولت هایی که آمده اند، نشانه آزادی و سلامت انتخابات است.

توطئه تحریم انتخابات طراحی شده بود از مدتی پیش در محافل سیاسی دشمن و جمهوری اسلامی. در داخل هم برخی از روی قرض و برخی از روی غفلت همراهی مرکردند. اما مردم پاسخ خوبی به این ها دادند.

جا به جایی قدرت امیدآفرین است. کسان جدید وارد میدان می شوند، اراده های تازه ای وارد میدان می شود و این برای همه کسانیی که انگیزه خدمت دارند، امیدواری ایجاد می کند.

مسیر آقای رئیسی، مسیر درستی است. مسیری که کشور را به جایگاه خودش میرساند، تمسک به جایگاه اساسی انقلاب است.

این مراسم، مراسم تنفیذ، که متکی است به قانون اساسی و به رسمی که امام بزرگوار بنیانگذاری کردند در کشور ، در طول این چند دهه بارها تکرار شده است و مظهری است از جابجایی مسئولیت بسیار مهم قوه مجریه که در واقع مدیریت کشور است به شکل عقلانی و به شکل آرام و متین؛ این بسیار مهم است.

معمولا در بسیاری از کشورها این جابجای با کشمکش و اینها انجام میگیرد اینجا بحمدالله با آرامش با امنیت این جابجایی انجام میگیرد در دوره‌های مختلف، این دوره هم همین جور به فضل الهی؛ و هم نشانه عقلانیت و آرامش و طمأنینه عمومی حاکم بر کشور و مسئولین و مردم است و هم نشانه تنوع سیاسی است.

تکیه آقای رئیسی در بیانات انتخاباتی بر ارزش‌های انقلاب، عدالت و مبارزه با فساد مشهود بود. این مسیر درستی است. توصیه ما این است که همین مسیر را دنبال کنند.

باید با فساد و مفسد، بی‌امان مبارزه کنیم که آقای رئیسی در مسئولیت قبلی اقدامات خوبی کردند، لیکن اصل قضیه در دولت است و اینجا باید با فساد مقابله کرد.

در تشکیل دولت باید سرعت عمل به خرج داد؛ هم رئیس‌جمهور محترم در معرفی وزرا و هم مجلس محترم در اظهار نظر در مورد وزرا شتاب به خرج بدهند.

در مسئله مهم اقتصاد کشور باید با برنامه پیش رفت.

حل مشکلات اقتصادی زمان بر است ولی باید سعی کنیم آن را کوتاه کنیم.

حضور مردم هیچ جایگزین دیگری ندارد. یک توصیه من به رئیس جمهور محترم این است که در حرف های ایشان مردمی بودن دیده می شد که توصیه من این است که این را از دست ندهند البته حضور در میان مردم نباید افراد را از ارتباط با نخبگان غافل کند.




گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: isna.ir