رویترز : ایران غنی سازی ۶۰ درصد را افزایش داده است
خبرگزاری رویترز در خبری مدعی شد که گزارش آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره ایران را رویت کرده و در این گزارش آمده که ایران غنی‌سازی 60 درصد خود را افزایش داده است.

ایران اقدام به تولید ۲۰۰ گرم اورانیوم فلزی کرده است



خبرگزاری انگلیسی رویترز با اشاره به این موضوع که این گزارش را دیده است نوشت آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در این گزارش گفته است: «ایران غنی سازی اورانیوم خود را افزایش داده و دو مجموعه از سانتریفیوژهای پیشرفته خود را برای غنی سازی 60 درصد قرار داده است».

بر اساس گزارش آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به کشورهای عضو، پیشتر ایران از یک آبشار 164 عددی از سانتریفیوژهای IR-6 برای غنی سازی اورانیوم تا 60 درصد در نطنز استفاده می‌کرده اما در حال حاضر علاوه بر این آبشار 164 عددی، یک مجموعه 153 عددی از سانتریفیوژهای IR-4 نیز برای غنی سازی تا 60 درصد استفاده می‌شود.

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی شامگاه دوشنبه نیز در گزارشی که به رویت رویترز رسیده مدعی شده ایران اقدام به تولید ۲۰۰ گرم اورانیوم فلزی با غنای ۲۰ درصد کرده است.

خبرگزاری رویترز در گزارش شب گذشته نوشته بود آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در گزارشی که روز دوشنبه در اختیار اعضای این نهاد بین‌المللی قرار گرفته پیشرفت فعالیت‌های ایران در زمینه اورانیوم فلزی غنی‌شده را تأیید کرده است.




گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: farsnews.ir