آمریکا ۹ شخص و ۲ شرکت روسیه ای را تحریم کرد
وزارت خزانه‌داری آمریکا با متهم کردن دولت روسیه به تلاش برای مسموم کردن آلکسی ناوالنی، از مخالفان ولادیمیر پوتین، اسامی ۹ شخص و ۲ شرکت روسیه‌ای را در فهرست تحریم‌ها قرار داد.

تحریم شدن شرکت های روسیه از طرف امریکا



وزارت خزانه‌داری آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد با انگلیس برای تحمیل تحریم‌های اضافی به روسیه به دلیل تلاش این کشور برای مسموم کردن الکنسی ناوالنی همراه شده است.

واشنگتن مدعی شده اشخاص و شرکت‌هی تحریم شده در مسموم کردن ناولنی یا «برنامه تسلیحات شیمیایی روسیه» نقش داشته‌اند.

خزانه‌داری آمریکا گفته علاوه بر این، وزارت خارجه آمریکا هم دو آزمایشگاه وابسته به وزارت دفاع روسیه که در توسعه توانمندی‌های روسیه برای ساخت سلاح‌های شیمیایی نقش داشته‌اند را تحریم کرده است.

الکسی ناوالنی، روز ۱۷ ژانویه هنگام بازگشت از آلمان به روسیه بازداشت شد. او پس از مسمومیت با گاز اعصاب نوویچوک، به مدت ۵ ماه برای درمان در آلمان حضور داشت. کشورهای غربی روسیه را به استفاده از گاز شیمیایی علیه ناوالنی متهم کرد، ادعایی که از سوی روسیه قویا رد شده است.

ناوالنی که در پرونده‌ای موسوم به پرونده «روچر» با مجازات تعلیقی مواجه بوده به علت از دست دادن حضور در چندین جلسه بازپرسی در لیست افراد تحت تعقیب قرار گرفت و از ۲۹ دسامبر ۲۰۲۰ به دلیل نقض مکرر مقررات مشروط در لیست افراد تحت تعقیب پلیس فدرال روسیه قرار داشت.

او پیش‌تر به تحمل سه سال و نیم حبس محکوم شده بود و با توجه به گذراندن بخشی از آن در حبس خانگی، دو سال و هشت ماه دیگر را باید در حبس به سر ببرد. مقامات روسیه می‌گویند، ناوالنی با عدم گزارش موقعیت مکانی خود طی گذراندن حبس خانگی، قوانین را نقض کرده است.

آمریکا و اتحادیه اروپا در واکنش به بازداشت الکسی ناوالنی تحریمهایی را علیه برخی نهادها و افراد روسیه اعمال کرده‌اند.





گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: farsnews.ir