قالیباف : درباره رای اعتماد جلسه غیرعلنی نداریم
رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به جلسات بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی و رای اعتماد، با بیان اینکه، در خصوص رای اعتماد جلسه غیر علنی نخواهیم داشت، عنوان کرد: همه جلسات ما علنی خواهد بود و صدا و سیما به صورت زنده آن را پوشش خواهد داد.

اخذ رأی اعتماد از وزرای پیشنهادی محرمانه است


محمد باقر قالیباف رییس مجلس شورای اسلامی در انتهای جلسه علنی نوبت صبح امروز مجلس در پاسخ به اظهارات تالارپشتی در خصوص موضوع تعداد ثبت نام کنندگان مخالف و موافق وزرا و چگونگی مشورت رییس جمهور با مجلس در خصوص صلاحیت وزرا عنوان کرد: به هر حال چه در آیین نامه نقصی باشد یا نباشد در ماده ۲۰۴ دو ساعت و ۳۰ دقیقه زمان در اختیار رییس جمهور و به همین میزان در اختیار ۱۰ نفر از نمایندگان، ۵ مخالف و ۵ مخالف قرار دارد.

وی افزود: در اینجا مانند بعد از کلیات بودجه رای گیری نداریم، ما آیین نامه را رعایت کردیم، اگر اشکالی در آیین نامه وجود دارد که ممکن است من هم با شما موافق باشم، دوستان در کمیسیون آیین نامه داخلی باید به آن در فرایند اصلاح به آن توجه کنند.

رییس مجلس بیان کرد: تمهیدات ثبت نام موافقان و مخالفان و مراحل مشخص است،۲۴ ساعت برای ثبت نام زمان داده ایم و سپس قرعه کشی انجام می شود ولی اینکه اینگونه تحلیل شود که ثبت نام موافقین و مخالفین به معنای رای به وزرای پیشنهادی است، خیر، این تحلیل غلطی است، این ستون ها بیانگر این موضوع نیست، نمایندگان در کمیسیون ها در حال بحث و گفت و گو هستند و صحن تصمیم خود را خواهد داشت، پنهان کردن ستون ها هم کار درستی نیست چرا که هوشمند سازی و بحث شفافیت دو رویکرد ما می باشد.

وی اضافه کرد: در خصوص رای اعتماد جلسه غیر علنی نخواهیم داشت، همه جلسات ما علنی خواهد بود و صدا و سیما به صورت زنده آن را پوشش خواهد داد، این موضوع یکی از مزیت های خوب قانون اساسی و آیین نامه داخلی مجلس است، بر اساس آیین نامه داخلی رای گیری در روز رای گیری هم کاملا به صورت محرمانه انجام می شود.

قالیباف گفت: در خصوص اینکه درباره وزرا مشورت شده است یا خیر، فارغ از این موضوع باید بگویم قانون اساسی تصمیم نهایی تعیین تکلیف وزرا را بر عهده نمایندگان محترم گذشاته است، در این فرصت بررسی صلاحیت وزرا، نمایندگان بر اساس تکلیف خودشان تصمیم می گیرند و اگر نظری دارند و احساس می کنند ایرادی وجود دارد می توانند با رای خود وظیفه خود را انجام دهند.





گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: isna.ir