اسرائیل : با بایدن برای توقف ایران توافق کردیم
نفتالی بنت نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی قبل از ترک واشنگتن به مقصد تل‌آویو اعلام کرد، او و رئیس‌جمهور آمریکا بر سر اقدامات مشترک برای توقف برنامه هسته‌ای ایران توافق کردند.

توافق برای توقف برنامه هسته‌ای ایران


بنا بر گزارش رسانه‌های رژیم صهیونیستی، نفتالی بنت نخست‌وزیر این رژیم قبل از ترک واشنگتن به مقصد تل‌آویو درباره برنامه هسته‌ای ایران و همچنین حملات نظامی شامگاه شنبه رژیم صهیونیستی به نوار اظهارنظر کرد.

به گزارش روزنامه «یدیعوت آحارونوت»، نخست‌وزیر رژیم اشغالگر قدس اعلام کرد که دیدار او با جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا یک دیدار «گرم» و «تاثیرگذار» بود.

به گفته نفتالی بنت، او و رئیس‌جمهور آمریکا دارای یک «رابطه نزدیک و شخصی مبتنی بر اعتماد» به همدیگر هستند.

این مقام ارشد صهیونیست در ادامه به اتهام زنی علیه برنامه هسته‌ای ایران پرداخت و از توافق با بایدن در این خصوص خبر داد.

نخست‌وزیر تنها دارنده سلاح اتمی در منطقه غرب آسیا گفت: «ما به همه اهدافی که برای خود (درباره سفر به آمریکا و دیدار با بایدن) تعیین کرده بودیم، دست یافتیم. ما بر سر کار استراتژیک مشترک برای توقف مسابقه ایران برای حرکت به سمت سلاح اتمی توافق کردیم».

اظهارات نفتالی بنت نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی درباره ایران در حالی مطرح شده که برخی رسانه‌ها پیش از این گزارش دادند که او قول داده است که رویکرد «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر سابق این رژیم علیه برجام را در پیش نگیرد.

دو منبع آمریکایی که در نشست بایدن و بنت حضور داشته‌اند به پایگاه خبری اکسیوس گفتند: «بنت به بایدن در دیدار روز جمعه در کاخ سفید گفت اگر چه وی مخالف بازگشت آمریکا به توافق هسته‌ای 2015 با ایران است، اما قصد ندارد همانند نتانیاهو، آشکارا به مبارزه علیه آن بپردازد».

این دو منبع به آکسیوس گفتند که نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی این پیام را در دیدارهای روز چهارشنبه خود با «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه و «جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی آمریکا نیز تکرار کرده است.

نفتالی بنت روز یکشنبه (امروز) پیش از ترک واشنگتن همچنین خبر داد، بایدن برای قرار دادن نام رژیم صهیونیستی در لیست کشورهای دارای معافیت از صدور روادید آمریکا، دستوری به نهادهای مربوطه صادر کرد.

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی همچنین به تجاوز نظامی شامگاه شنبه این رژیم به مناطقی از نوار غزه هم اشاره کرد و طبق معمول علیه نیروهای جنبش مقاومت فلسطین و حماس موضع گرفت.

وی با تاکید بر اینکه رژیم صهیونیستی به اقدامات (تجاوزات) خود آن طور که صلاح می‌داند ادامه خواهد داد، هشدار داد که حماس مقصر تشدید تنش در منطقه است.

منابع محلی فلسطینی بامداد یکشنبه از حمله جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به اهدافی در مرکز نوار غزه خبر دادند. خبرگزاری فلسطینی «شهاب» گزارش داد: «هواپیماهای بدون سرنشین رژیم اسرائیل، سایت صلاح الدین در نوار غزه را هدف قرار دادند».

رسانه های رژیم صهیونیستی نیز نوشتند این حمله به نوار غزه در پاسخ به تظاهرات فلسطینی‌ها در مرز این منطقه با شهرک‌های صهیونیست‌نشین انجام شده است.





گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: farsnews.ir