بیانات رهبری در آئین دانش آموختگی افسران
مراسم مشترک دانش‌آموختگی دانشجویان دانشگاه‌های افسری نیروهای مسلح، از طریق ارتباط تصویری فرمانده کل قوا با فرماندهان و یگانهای حاضر در دانشگاه افسری و تربیت پاسداری امام حسین (علیه‌السلام) برگزار شد.

نیروهای مسلح ما حصار مستحکم در برابر تهدیدهای سخت دشمنان هستند


گزیده بیانات رهبر انقلاب به شرح زیر است:

نیروهای مسلح ما حصار مستحکم و سپر دفاعی کشور در برابر تهدیدهای سخت دشمنان بیرونی و درونی هستند

- عزیزان من، افتخار نیروهای مسلح ما این است که نیروهای مسلح در کشور عزیز ما حصار و قلعه‌ مستحکمی هستند برای کشور و ملت.

- همان طور که امیرالمؤمنین فرمود: «فَالْجُنُودُ بِإِذْنِ‏ اللَّهِ‏ حُصُونُ‏ الرَّعِیَّة»؛ این به معنای واقعی کلمه در کشور ما تحقق پیدا کرده و امروز سازمانهای نیروهای مسلح، ارتش، سپاه، نیروی انتظامی، بسیج به معنای واقعی کلمه سپر دفاعی در برابر تهدیدهای سخت دشمنان بیرونی و درونی هستند.

- امنیت یک کشور زیرساخت اساسی است برای همه‌ی فعالیتهای در جهت پیشرفت. امنیت مهمترین مسئله‌ای است که در نگاه به نیروهای مسلح باید مورد توجه قرار بگیرد.

- آن کسانی که با توهّم تکیه به دیگران گمان میکنند که امنیتشان را میتوانند تأمین کنند بدانند که سیلی این را به زودی خواهند خورد.

- در منطقه‌ی خود ما حضور ارتشهای بیگانه از جمله ارتش آمریکا مایه‌ی ویرانی و جنگ‌افروزی است. همه باید سعی کنند که کشورها را مستقل، ارتشها را مستقل، متکی به ملتها و هم‌افزای با ارتشهای دیگر همسایگان و دیگر ارتشهای منطقه قرار بدهند. صلاح این منطقه در این است.

- ارتش آمریکا که مجهز به همه انواع تجهیزات گوناگون، متعارف و فوق متعارف است، وارد کشور همسایه‌ی ما افغانستان شد برای اینکه حکومت طالبان را سرنگون کند. بیست سال در این کشور ماندند و کشتار و جنایت کردند و اشغال کردند و مواد مخدر را ترویج و زیرساختهای محدود این کشور را نابود کردند، بعد از بیست سال حکومت را به طالبان دادند و خارج شدند.





گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: isna.ir