واکنش آمریکا به تنش اخیر میان ایران - آذربایجان
سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در کنفرسی خبری به سوالی درباره مباحثاتی که اخیرا میان ایران و جمهوری آذربایجان درباره تحرکات نیروهای خارجی در خاک آذربایجان پیش آمده است، با مطرح کردن ادعاهایی علیه ایران پاسخ داد.

دلیل این تنش ها تحرکات مشکوک رژیم صهیونیستی بوده است



به نقل از پایگاه اینترنتی وزارت امور خارجه آمریکا، ند پرایس سخنگوی وزارت امور این کشور در کنفرانس خبری خود در پاسخ به این سوال که چه نظری درباره اظهارات ایران مبنی بر وجود نیروهای خارجی در خاک آذربایجان دارد و آیا این موضوع اهمیتی برای آمریکا دارد، به ویژه از نظر وجود خطوط انرژی آمریکا در منطقه، با مطرح کردن ادعاهایی علیه نقش ایران در منطقه گفت: وقتی به فعالیت های منطقه ای ایران می رسد، ما همیشه به وضوح گفته ایم که چه موضعی داریم. ایران به شکل های مختلف، یک بازیگر ثبات زدا بوده است، از جمله در زمینه حمایتش از نیروهای نیابتی، حمایتش از دیگر بازیگران منطقه ای، تهدیدها و اظهارات قهری فراوان این کشور.

اظهارات پرایس در پی این مطرح می شود که اخیرا تنش هایی میان ایران و آذربایجان به وجود آمده است. دلیل این تنش ها آنگونه که مقامات کشورمان گفته اند تحرکات مشکوک رژیم صهیونیستی و نیز عناصر تروریستی در خاک آذربایجان بوده است. طرف آذربایجانی همچنین محدودیت هایی را برای تردد کامیون داران ایرانی در مرزهای دو کشور ایجاد کرده است.





گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: isna.ir