تجهیز پدافند هوایی کشور به سامانه‌ های مدرن
نیروی هوافضای سپاه و پدافند هوایی ارتش به سامانه‌های بسیار مدرن و پیشرفته در لبه‌های فناوری، فرماندهی و کنترل ارتباطات اطلاعات جهانی دست پیدا کرده‌اند

دستیابی نیروی هوافضای سپاه و پدافند هوایی ارتش به سامانه‌های بسیار مدرن و پیشرفته

سرلشکر حسین سلامی، فرمانده کل سپاه در حاشیه رزمایش مشترک پدافند هوایی مدافعان آسمان ولایت ۱۴۰۰، اظهار داشت: ما امروز با دستاوردها و پیشرفت‌های چشمگیر و قابل ملاحظه در عرصه دفاع هوایی در مقابل قدرت‌های پیشرفته هوایی روبرو هستیم.

وی افزود: سالانه این رزمایش مشترک پدافند هوایی را در مقابله با سناریوهای مختلف تهدید از جانب دشمنان به شکل عملی تمرین می‌کنیم. من توفیق داشتم که سالانه در این رزمایش‌ها شرکت کنم و از نزدیک شاهد این پیشرفت‌ها بوده‌ام و میزان رشد و پیشرفت‌های فناورانه و تاکتیکی را در عرصه دفاعی هوایی قضاوت و اندازه‌گیری کنم.

فرمانده کل سپاه تاکید کرد: آنچه که در این رزمایش انجام شد و ما دیدیم، یک نمایه مدرن و پیشرفته از تمام جنبه‌های پدافند هوایی در مقابل سناریوی غیرقابل پیش‌بینی است. ما امروز دو نیروی نارنجی و آبی در نقش دشمن و نیروهای خودی داشتیم که نیروهای نارنجی ما مجهز به انواع موشک‌ها و سامانه‌های پروازی بدون سرنشین بودند و در سرعت‌ها و ارتفاعات مختلف و از مسیرها و زمان‌های غیرقابل پیش‌بینی به سمت منطقه رزمایش حرکت می‌کردند و نیروهای آبی که مستقر در کنار سامانه‌های پدافند هوایی بودند باید در مقابل اینها واکنش نشان می‌دادند.

سرلشکر سلامی گفت: به فضل الهی تمام اهدافی که وارد منطقه شدند با اولین شلیک توسط سامانه‌ها مورد هدف قرار گرفتند. دلیل آن این است که نیروی هوافضای سپاه و پدافند هوایی ارتش به سامانه‌های بسیار مدرن و پیشرفته در لبه‌های فناوری، فرماندهی و کنترل ارتباطات اطلاعات جهانی دست پیدا کرده‌اند، به شکلی که اهداف به شکل خودکار و اتوماتیک توسط نرم افزارها به سامانه‌ها منتقل و در زمان ممکن و برای مناسب‌ترین سامانه از لحاظ موقعیت بردار وضعیت هدف نسبت به موشک‌ها واگذار می‌شود و شلیک‌ها را به شکل خیلی صحیح و دقیق مورد اصابت قرار می‌دهند.

وی تصریح کرد: به مردم ایران اطمینان می‌دهیم که ارتش جمهوری اسلامی ایران و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عنوان یک نیرو در دو لباس از تمامیت ارضی و فضای میهن اسلامی‌مان با توسعه سامانه‌های پدافند هوایی و سیستم‌های بسیار مدرن در مقابل پیشرفته‌ترین قدرت‌های عالم، دفاع خواهند کرد.

سرلشکر سلامی اظهار داشت: البته این رزمایش توسط قرارگاه مشترک پدافند هوایی خاتم الانبیا که هم فرماندهان ارتش جمهوری اسلامی ایران و هم فرماندهان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مشخصاً نیروی هوافضا حضور دارند، طراحی شده و توسط این دو سازمان اجرا می‌شود.

وی با اشاره به پیام برگزاری مشترک این رزمایش، گفت: پیام همیشگی ما وحدت است، وحدتی که ریشه در هم‌رزمی و هم‌سنگری ارتش و سپاه در دفاع مقدس و بعد از آن دارد. ما همه فرزندان این سرزمین، مسلمان و دارای یک رهبر هستیم. یک کشور، یک آرمان و یک هدف مشترک داریم، فقط در دو لباس و در دو سازمان مجزا مشغول انجام وظیفه هستیم. واقعاً این رمز موفقیت ما است و خواست فرماندهی معظم کل قوا و ملت بزرگوار ایران اسلامی است.


گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: mehrnews.ir