رد دخالت ایران در حمله به خانه نخست وزیر عراق
مقامات کنونی و سابق آمریکایی گفتند که ایران دخالتی در ماجرای حمله به نخست وزیر عراق نداشته است.

آمریکا با طرح ادعاهایی ایران را به دست داشتن در این حمله متهم کرد


شبکه ان.بی.سی در گزارشی به نقل از یک مقام ارشد وزارت دفاع آمریکا و دو مقام پیشین آمریکایی تصریح کرد که احتمالا ایران برای حمله به مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق چراغ سبز نشان نداده است.

این مقام ارشد وزارت دفاع آمریکا در گفت‌وگو با ان.بی.سی خاطر نشان کرد که حمله مورد تائید ایران نبوده است .

بامداد یکشنبه هفته گذشته خبرهایی مبنی بر شنیده ‌شدن صدای تیراندازی و انفجار در منطقه سبز بغداد و هدف قرار گرفتن منزل مصطفی الکاظمی نخست‌وزیر این کشور منتشر شد. سپس وزارت کشور عراق اعلام کرد که منزل الکاظمی توسط سه پهپاد هدف حمله تروریستی قرار گرفته که نافرجام بوده است.

پس از وقوع این حادثه برخی مقامات آمریکایی با طرح ادعاهایی ایران را به دست داشتن در این حمله متهم کردند و مدعی شدند که این عملیات توسط گروه های شیعه مورد حمایت ایران انجام گرفته است.

مقامات جمهوری اسلامی ایران به طور جدی این ادعاها را رد کردند.

داگلاس سیلیمَن سفیر پیشین آمریکا در عراق نیز در این باره گفته است که ترور نخست وزیر عراق در راستای منافع استراتژیک ایران نیست، چراکه می تواند زنجیره ای از حوادث و پیامدهای غیر قابل پیش بینی در عراق را به همراه داشته باشد.

وی در ادامه گفت که ایران خواهان یک عراق بی ثبات نیست.

همچنین سعید خطیب زاده، سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان با محکوم کردن سوءقصد به نخست وزیر عراق گفت: این گونه حوادث در راستای منافع طرف‌هایی است که به ثبات، امنیت، استقلال و تمامیت ارضی عراق تعرض کرده و در پی دستیابی به اهداف شوم منطقه‌ای خود بوده‌اند.

خطیب زاده با ابراز خرسندی از سلامتی مصطفی الکاظمی گفت که امیدوار است مردم، دولت و جریان های سیاسی عراق با اتحاد و همبستگی، موجبات توسعه و شکوفایی این کشور را فراهم سازند.





گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: isna.ir