رئیسی : آماده ایم به کشورهای «اکو» آب صادر کنیم
رئیسی در پانزدهمین اجلاس سران سازمان همکاری اقتصادی (اکو) گفت: جمهوری اسلامی آماده است پروژه‌های انتقال آب از سوی ایران مورد توجه اکو قرار گیرد.

منافع منطقه‌ای آمریکا با ما سازگار نیست



رئیسی در بخشی از سخنان خود در این اجلاس اعلام کرد:

* علاقمند هستیم پروژه‌های انتقال آب به کشورهای متقاضی از جمله جمهوری اسلامی ایران در دستور کار سازمان اکو قرار گیرد.

تکمیل اقدامات ناتمامی همچون ایجاد بازار منطقه‌ای برق اکو؛ ایجاد کنسرسیوم شرکت‌های انرژی اکو؛ عملیاتی شدن مرکز انرژی‌های پاک اکو؛ و سازوکار همکاری صنایع پالایشی اکو باید در اولویت قرار گیرد. جمهوری اسلامی ایران علاوه بر جدیت در همکاری در این حوزه‌ها، آماده است برنامه‌های آموزشی حوزه نفت و گاز برای کشورهای عضو اکو را توسعه دهد.

* حمایت جمهوری اسلامی ایران از سازمان اکو و فعالیت‌های آن بدون قید و شرط است. تحریم‌های ظالمانه آمریکا علیه ایران نیز کوچک‌تر از آن است که خللی در اراده جمهوری اسلامی ایران در سیاست تعامل حداکثری با همسایگان و منطقه ایجاد کند. ایالات متحده آمریکا با خروج غیرقانونی از برجام و تحمیل تحریم‌های غیرقانونی یکجانبه و همچنین استقرار این سیاست «ظلم حداکثری»، نشان داد که منافعش با منافع جمعی منطقه ما سازگار نیست. منفعت منطقه ما همکارهای سودمند، و برادری ملت‌های منطقه است. جمهوری اسلامی آماده است که تمام ظرفیت‌ خود را برای تحقق این هدف انسانی و اسلامی به کار ببندد.

اعضای اکو شامل ایران، پاکستان، ترکیه، افغانستان،آذربایجان، قزاقستان،ترکمنستان، قرقیزستان،ازبکستان و تاجیکستان است.





گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: isna.ir