رهبر انقلاب : موفقیت های نظام نباید مکتوم بماند
رهبر انقلاب اسلامی در سالروز قیام ۱۹ دی مردم قم در سال ۱۳۵۶ علیه رژیم ستمشاهی، فرمودند: طبیعت استکبار با جمهوری اسلامی مخالف است.

«دفاع مقدس» نمونه غیرت دینی بود


دیدار رهبر انقلاب با مردم قم در سالروز قیام ۱۹ دی، هر سال با حضور هزاران نفر از مردم این شهر در حسینیه امام خمینی برگزار می‌شد که امسال به علت رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی، از طریق ارتباط تصویری با جمعیت حاضر در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار شده است.

گزیده بیانات رهبر انقلاب بدین شرح است:

-دیدار جمع پرشور مردم عزیز قم برای این حقیر همیشه فرصت مغتنمی بود.

-به همه مردم عزیز قم سلام و درود و اظهار ارادت خود را ابلاغ می کنیم.

-نباید بگذاریم غبار فراموشی روی حوادث بزرگ بنشیند؛ حادثه بزرگ ۱۹ دی از این قبیل است.

-طبیعت استکبار با جمهوری اسلامی مخالف است.

-شخصیت‌های دینی در اوج غیرت و عقلانیت قرار دارند.

-پشت پهلوی در مبارزه با نهضت مردم ایران به حمایت امریکا گرم بود.

-زنده ماندن یاد شهید سلیمانی از دیگر مصادیق اشتباه‌های محاسباتی دشمن است.

-تشییع پیکر شهید سلیمانی حقیقت ملت ایران را نشان می‌دهد.

-محاسبه غلط آمریکا در دستگاه محاسباتیشان ادامه دارد. الان هم همین جور است. الان هم درباره مسائل گوناگون یک محاسبه‌ای میکنند. نمونه‌اش همین مسئله تازه باقیمانده شهادت شهید عزیزمان شهید سلیمانی است. چی فکر میکردند چی شد. آنها فکر میکردند با از بین بردن شهید سلیمانی نهضت و حرکت عظیمی که او نماینده‌اش بود نمودارش بود و نمادش بود این خاموش خواهد شد. میبینید که بیشتر شده است.

-امسال در سالگرد دوم شهادت شهید سلیمانی این حرکت عظیم، این کار کی بود دست کی بود این را کی میتواند ادعا کند که این کار را من کردم ما کردیم جز کار قدرت الهی و دست قدرت الهی نبود در ایران و در کشورهای غیر از خارج از ایران.

-اگر پیکر شهید سلیمانی به سوریه و لبنان هم می‌رفت با همین شکوه استقبال می‌شد.

-حساسیت‌زدایی از اصول انقلاب جزو برنامه‌های دشمن است.

-در مقابل حساسیت‌زدایی از اصول انقلاب باید ایستاد.

-نباید به اختلافات و تفرقه‌های مذهبی و قومی دامن زد.

-موفقیت‌های جمهوری اسلامی نباید مکتوم بماند.

-باید مردم را در تصمیم‌گیری و اجرا شریک کرد.

-مجاهدت‌های مسئولان برای حل مشکلات باید ادامه پیدا کند.

-عزیزان من! کسانی که این سخن را از این بنده حقیر میشنوید. غیرت دینی را حفظ کنید. غیرت دینی را حفظ کنید. عامل نجات کشور در بزنگاه‌های مختلف غیرت دینی ملت ایران بوده است. غیرت دینی است که تهدیدها را به فرصت تبدیل میکند. یک نمونه‌اش جنگ تحمیلی، دفاع هشت‌ ساله یک تهدید بزرگ بود. غیرت دینی مردم، غیرت دینی جوانها، غیرت دینی پدران و مادران و همسران موجب شد که بروند جوان های ما در این جبهه و این جنگ در واقع بین المللی را که آمریکای آن روز، شوروی آن روز، ناتوی آن روز، ارتجاع منطقه در آن روز، همه با هم همدست شده بودند که ایران را شکست بدهند و امام را به زانو دربیاورند و نهضت را نابود بکنند،‌ همه اینها را شکست داد و توانست پیروز بشود. این منشائش غیرت دینی بود.




گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: isna.ir