هشدار نسبت به شکل گیری وقایع تلخ تر از آبان 98
نایب رییس کمیسیون انرژی مجلس نسبت به تکرار حوادثی مثل دی‌ماه ۹۶ و آبان‌ماه ۹۸ در پی شرایط سخت اقتصادی هشدار داد.

ظرفیت و آستانه تحمل مردم هم، حدی دارد


قاسم ساعدی، نماینده دشت‌آزادگان و هویزه:

* چندبرابر شدن قیمت‌ها، آن هم در مدتی کوتاه، کافی است تا متوجه شویم بازار رها و خبری از هیچ‌گونه نظارتی بر آن و حقوق مصرف‌کنندگان نیست. وقتی نظارت گم می‌شود و گرانی رخ می‌دهد، طبیعتاً احتکارگران هم فرصت را برای انجام کار خود مهیا می‌بینند.

* واقعاً حقوق‌های فعلی تناسبی با تورم دارد؟ آیا حق مستضعفین ادا شده است؟ آیا دولت در تامین کالا‌های اساسی مردم موفق بوده است؟ آیا یک معلم و کارگر با دریافتی ماهیانه خود می‌تواند از پسِ از هزینه‌های سنگین زندگی بربیاید؟ افرادی که تحت پوشش نهاد‌ها و سازمان هستند یا به هر دلیلی از داشتن شغل محرومند، چه باید بکنند؟

* نارضایتی عمومی در بین مردم شکل گرفته است و متاسفانه تیم اقتصادی دولت هم منسجم نیست. مردم درگیر تامین نان، برنج و روغن شده‌اند؛ کالا‌هایی که جزو روزمرگی آن‌ها است. آستانه تحمل مردم کم شده است و دولت نباید مردم را آزمایش کند تا ببیند عکس‌العمل آن‌ها چیست. این روند، متناسب با نظام نیست و دشمنان ما چه در داخل و چه در خارج، مترصد چنین جو‌هایی هستند.

* ( در پاسخ به اینکه، آیا ادامه روند کنونی می‌تواند حوادثی نظیر دی ۹۶ و آبان ۹۸ را رقم بزند؟): دولت باید بداند که ما مردم خوب و وفاداری به نظام داریم، ظرفیت و آستانه تحمل مردم هم، حدی دارد. عدم‌مدیریت در امر نظارت، می‌تواند حوادثی مثل ۹۶ و ۹۸ را حاصل شود و شاید خطر جدی‌تر هم باشد، چون تامین نان و معیشت مردم به خطر افتاده است. از این‌رو، از آقای رئیسی و تیمش می‌خواهم جلوی نگرانی مردم را بگیرند و به خواسته به‌حق آن‌ها که رفع مشکلات معیشتی است، عنایت ویژه کند.




گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: رویداد 24