خبر مهم قالیباف درباره یارانه 300 هزارتومانی
رییس مجلس شورای اسلامی گفت: تنها یک دهک از جامعه شامل دریافت یارانه نخواهند شد و مردم مطمئن باشند، معوقات جاماندگان از یارانه اردیبهشت ماه هر زمان قطعی شد، پرداخت می‌شود.

قالیباف: تنها یک دهک شامل دریافت یارانه نخواهند شد


محسن زنگنه در جلسه علنی امروز ( یکشنبه ۲۵ اردیبهشت ماه) مجلس شورای اسلامی در تذکری اظهار داشت: اگر بر اساس اعتماد به مردم، همه افراد را مشمول یارانه معیشتی می‌کردیم ماهیانه تنها دو هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان به میزان پرداختی دولت اضافه می‌شد و در این صورت همه مردم از یارانه برخوردار می‌شدند.

نماینده مردم تربت حیدریه  بیان داشت: سامانه وزارت رفاه در پرداخت یارانه دارای اشکالات اساسی است و ما این روزها نارضایتی‌های مردم را در حوزه انتخابیه شاهد هستیم، اگر  کل مردم را مشمول یارانه می‌کردیم و سپس به آنها پیامک ارسال می‌کردیم که از نظر این سامانه بر اساس درآمد شما مشمول این طرح نمی‌شوید؛ هزینه‌ای که برای کشور ایجاد می‌شد حدود دو هزار میلیارد بود اما اکنون به واسطه اعتراضات هم سرمایه اجتماعی کاهش یافته و هم نارضایتی‌ها نسبت به این طرح افزایش پیدا کرده است.

 عضو کمیسیون برنامه و بودجه بیان داشت:از دولت می‌خواهیم این پیشنهاد را بررسی کند. از آنجایی که وزیر اقتصاد نیز در گفت‌وگوی تلفنی این موضوع را پذیرفتند از شما می‌خواهم در جلسات مشترک با سران قوا این را مطرح کنید.

در ادامه محمدباقر قالیباف رییس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکر زنگنه گفت: نمایندگان توجه داشته باشند و مردم نیز مطمئن باشند همان طور که دولت پیشتر اعلام کرد ۹ دهک شامل یارانه معیشتی می‌شود و پیش‌بینی‌های لازم برای آن انجام شده است، اعلام می‌کنیم همه افراد واجد شرایط که در مرحله اول یارانه شامل حال آنها نشده، بدانند این کار به سرعت اصلاح خواهد شد.

رییس مجلس با اشاره به جلسه روز گذشته سران قوا و در ادامه جلسه مشترک با رییس جمهور گفت: شب گذشته به طور مفصل در جلسه با سران قوا و سپس با قرارگاه مسئول اجرای این طرح تا ساعات پایانی شب به میزبانی مجلس گفت‌وگو داشتیم. تنها یک دهک شامل دریافت یارانه نخواهند شد.تنها در سقف پرداخت ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار تومان تفاوت وجود دارد و مردم مطمئن باشند به سرعت کار انجام خواهد شد و معوقات  اردیبهشت ماه هر زمان قطعی شد، پرداخت می شود و هیچ نگرانی در این زمینه نداشته باشند.



گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: irna.ir