نقشه جدید روسیه برای جنگ با اوکراین
پارلمان روسیه طرحی را بررسی خواهد کرد که به شهروندان بالای ۴۰ سال و اتباع خارجی بالای ۳۰ سال اجازه می‌دهد در ارتش این کشور خدمت کنند.

روسیه به دنبال به خدمت گرفتن شهروندان بالای ۴۰ سال در ارتش است


در پایگاه اینترنتی دومای روسیه آمده است که این طرح به ارتش امکان می‌دهد از مهارت افراد مسن‌تر بی‌بهره نماند. انتشار این خبر به عنوان نشانه‌ای از نیاز ارتش روسیه به تقویت خود در جنگ با اوکراین تفسیر شده است.

قانون کنونی تنها به شهروندان ۱۸ تا ۴۰ ساله و اتباع خارجی ۱۸ تا ۳۰ ساله اجازه می‌دهد تا اولین قرارداد خدمت در ارتش را امضاء کنند.

به گزارش یورونیوز روسیه طی ۸۶ روزی که از آغاز تهاجم به اوکراین می‌گذرد تعداد زیادی از نظامیان و تجهیزات نظامی خود را از دست داده است. اوکراین با اعلام بسیج عمومی تقریبا همه مردان را به خدمت فراخوانده است.

بن هاجز، ژنرال بازنشسته ارتش آمریکا درباره بررسی طرح پیشنهادی در دومای روسیه می‌گوید: «روس‌ها به وضوح به مشکل برخورده‌اند. این آخرین مورد از تلاش‌های آنها برای جبران کمبود نیرو بدون ایجاد نگرانی در جمعیت کشور است. کرملین به شکل روزافزونی برای پنهان کردن شکست‌هایش در اوکراین با دشواری روبرو است.»

ارتش روسیه هرچند موفق شده است تا کنترل شهر ماریوپل را در دست بگیرد اما همچنان با هدفش برای تصرف کامل منطقه دونباس در شرق اوکراین فاصله زیادی دارد.

در پایگاه اینترنتی دومای روسیه همچنین آمده است که طرح پیشنهادی مسیر را برای جذب کادر پزشکی غیرنظامی، مهندسان و کارشناسان روابط عمومی و عملیات نظامی نیز هموار می‌کند.



گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: isna.ir