14 متهم متروپل چه کسانی هستند ؟
تحقیقات برای مشخص شدن دلایل ریزش ساختمان متروپل آبادان و شناسایی متهمان در شرایطی ادامه دارد که تاکنون ۱۴نفر دستگیر شده‌اند. اما این متهمان چه کسانی هستند؟

شهرداران سابق و اسبق ۴ نفر


مسعود ستایشی، سخنگوی قوه قضاییه در نشست خود با خبرنگاران درباره حادثه متروپل گفت: پس از وقوع این حادثه در ساعت ۱۲:۴۵دقیقه روز دوم خرداد امسال براساس هماهنگی‌های انجام شده رئیس‌کل دادگستری خوزستان به اتفاق دادستان حوزه قضایی اهواز به جمع قضات شهرستان پیوستند و بر صدور دستورات قضایی نظارت عالی داشتند.

وی ادامه داد: بی‌درنگ کارگروه قضایی و حقوقی در این‌باره تشکیل و ابعاد حقوقی حادثه بررسی شد و تحقیقات مقدماتی آغاز و قرار کارشناسی صادر و هیأت کارشناسی برای تبیین ابعاد و مشخص کردن علت تامه حادثه انتخاب شد تا کسانی  را که قصور داشتند مشخص کنند و در ادامه کسانی که ممکن بود قصور یا تقصیری کرده باشند دستگیر شدند. ستایشی در ادامه گفت: دستگاه قضایی با همکاری ضابطین دادگستری اقداماتی را با رعایت موازین انجام دادند و ۱۴ نفر از افرادی که تشخیص داده شدند که مقصر حادثه هستند بازداشت شدند. شهرداران سابق و اسبق ۴ نفر و کسانی که مسئول حوزه نظام مهندسی در شهرستان بودند شامل متهمان پرونده می‌شوند.

وی در ادامه به سایر متهمان نیز اشاره کرد و گفت: با رعایت موضوع مقررات ماده ۳۶ قانون مجازات اسلامی، عناوین احصا و قابل ذکر است و شهردار سابق، رئیس نظام مهندسی، مهندس ناظر پروژه، شهردار منطقه ۱، سرپرست شهرداری منطقه ۱، معاون امور زیربنایی و حمل‌ونقل و سرپرست معاونت فنی و عمرانی و معاونت فنی شهرداری جزو کسانی بودند که در این تصمیمات به موجب قرار تأمین کیفری بازداشت شدند و هر تصمیمی که نسبت به مقصران این حادثه گرفته شود، به موجب قانون خواهد بود و قرارهای صادره هم متناسب با جرم مرتکب شده بوده است. در همین حال احسان عباسپور، فرماندار ویژه آبادان با اعلام کشف ۲ پیکر دیگر از افزایش قربانیان متروپل به ۴۳ نفر خبر داد.




گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: tasnimnews.com