نماینده مردم بستان آباد در مجلس به حادثه تیراندازی گشت ارشاد در پارک پردیسان واکنش تندی نشان داد.

با زور اسلحه نمی‌توان مردم را به رعایت حجاب واداشت/به این منوال جلو برویم، مثل طالبان می‌شویم

غلامرضا نوری قزلچه:

* (در مورد استفاده از سلاح توسط مامورین نیروی انتظامی در بحث امر به معروف و نهی از منکر): بعید می‌دانم در قانون ماده ای در مورد استفاده ضابط در بحث امر به معروف و نهی از منکر از اسلحه وجود داشته باشد. طرحی در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در مورد چگونگی استفاده از سلاح در حال بررسی است که امیدواریم در این طرح خلاها و نقاط ضعف برطرف شود.ما معتقدیم استفاده از سلاح باید ضوابط خاص خودش را داشته باشد و برای هر مسئله ای نباید از سلاح استفاده کرد.

* (با اشاره به حادثه تیراندازی گشت ارشاد در پارک پردیسان): اصولا نمی شود با زور اسلحه با یک مسئله فرهنگی و اعتقادی برخورد کرد. نمی توان با زور اسلحه مردم را نسبت به مسئله ای ترغیب یا منع کرد ما باید به دنبال اصلاح روش هایمان باشیم.

*  باید آسیب شناسی داشته باشیم که چرا افراد رعایت حجاب نمی کنند. مسئله این نیست که یک مورد باشد بلکه جامعه از این موارد پر شده است باید اینها را ریشه یابی کنیم که علت و دلیل چیست و چرا مردم این واکنش ها را نشان می دهند نمی توانیم بگویم جلوی چشم ما این کار را نکنید ولی پشت سر هر کاری انجام دهید با این روش‌ها نمی شود فرهنگ عمومی درست کرد و تمدن سازی کرد.

* اینگونه برخوردها در شان زنان ما نیست و بازتاب های بسیار بدی در جامعه دارد، این رفتارها اثرات بسیار مخربی دارد و قابل توجیه نیست. با این برخورد ها نمی شود برای مردم دین درست کرد .

* رعایت اخلاق و حجاب درست است اما اینها راه و روش خودش را دارد، با تفنگ و اسلحه و باتوم و زد و خورد نمی شود اینها را درست کرد، شاید در کشور افغانستان برای امر به معروف از سلاح استفاده کنند اما در کشور ما چنین چیزی نباید اتفاق بیفتد .

* به این منوال جلو برویم آخر سر مثل طالبان می شویم این نوع رفتارها نهایتا به آنجا منتهی می شود درست است که ما خیلی با آنها فاصله داریم ولی جهت گیری مان در مورد مسائل زنان و یا در تمامی مسائل فرهنگ و اخلاقی عمومی درست نیست و نواقصی داریم و باید اصلاح شود.



گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: isna.ir