گرانی ها داد روحانی سرشناس قم را هم درآورد
آیت الله مکارم شیرازی از مراجع تقلید قم در اظهارایت از تورم و گرانی افسارگسیخته به شدت انتقاد کرد.

انتقاد شدید آیت الله مکارم از گرانی های افسارگسیخته



آیت الله مکارم در دیدار رییس سازمان برنامه و بودجه:

* (با اشاره به گلایه های شدید مردم از گرانی‌ها): امروز داد مردم از گرانی‌ها بلند است و می‌گویند که قیمت‌ها روز به روز افزایش می‌یابد.

* این گرانی‌های افسارگسیخته با وجود افزایش درآمدهای نفتی دولت به عنوان معمایی برای مردم شده که لازم است دولتمردان جواب قانع کننده‌ای برای آن داشته باشند.

* باید نظارت‌ها و بازدیدها در مرزها افزایش یابد که چرا مواد خوراکی و ارزاق مردم به راحتی از کشور خارج می شود؟

* (وی از دیگر دلایل گرانی ها را بی انصافی برخی از کسبه دانسته و گفت): باید تعزیرات حکومتی نسبت به این قضیه ورود پیدا کند.

* اجاره بهای خانه‌ها غوغا می‌کند که باید برای آن تدبیری اندیشید.

* در صنعت خودروسازی نیز دست‌های پشت پرده‌ای وجود دارد که از طرفی جلوی واردات صحیح خودرو را گرفته و از طرف دیگر هر قیمتی خواستند برای خودروها تعیین می‌کنند و هیچ کس نیز نمی‌تواند با آنها مقابله کند در حالی که قیمت مشابه خارجی، بسیار پایین تر از خودروی ایرانی است.

* (با اشاره به گلایه‌های مردم از اینکه چرا مراجع نسبت به گرانی‌ها ساکت هستند و صحبت نمی‌کنند): ما مکرر تذکر داده و می‌دهیم که مردم از دولت جدید انتظار دارند که نسبت به بهبود اوضاع تلاش کند و گرانی و تورم را مهار نماید، و می‌دانیم که دولت در این زمینه تلاش و کوشش می‌کند و امیدوار است و ما هم به امید جناب رییس جمهور امیدواریم، اما اگر آثار و نتایج این برنامه‌ها در جامعه و زندگی مردم احساس نشود، می‌تواند سبب بی‌اعتمادی و ناامیدی از دولت شود.





گردآوری: گروه خبر سیمرغ
Seemorgh.com/news
منبع: entekhab.ir