دلایل بازداشت تاج زاده و جعفر پناهی اعلام شد
سخنگوی قوه قضاییه در نشست خبری امروز خود به سوالی درباره پرونده مصطفی تاج زاده، فعال سیاسی و جعفر پناهی، کارگردان معروف سینما پاسخ داد.

شش سال حبس برای جعفرپناهی



مسعود ستایشی:

* (در پاسخ به سوالی مبنی بر این که بازداشت سید مصطفی تاجزاده به چه دلیلی انجام شده است؟ چرا محل نگهداری ایشان اطلاع داده نشده است و چرا به صورت ناگهانی این کار انجام شده و از قبل احضاریه به ایشان ابلاغ نشده است): رسیدگی به پرونده آقای تاج زاده در دستگاه قضایی مطابق موازین قانونی صورت پذیرفته است. اتهام ایشان اجتماع و تبانی و تبلیغات علیه نظام است. در ۱۷ تیر ۱۴۰۱ قرار تأمین به صورت موقت صادر شده است. وی در بازداشتگاه اوین قرار دارند.

* رسیدگی به پرونده آقای تاج زاده در دستگاه قضایی مطابق موازین قانونی بوده و اتهام او اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت کشور و فعالیت تبلیغی علیه نظام بوده است و براساس رسیدگی‌ها، برای او در ۱۷ تیرماه سال جاری قرار تامین از نوع بازداشت موقت صادر شده و الان در بازداشتگاه اوین است.

* در پرونده تاج زاده جای هیچ ابهامی نیست و همه چیز مشخص است.

* طبق ملاحظه‌ای که نسبت به سوابق جعفر پناهی صورت گرفته است، در سال ۱۳۸۹ یک دادنامه برای ایشان صادر شده اتهامش اجتماع و تبانی علیه امنیت کشور بوده که ۵ سال حبس برای ایشان در نظر گرفته می‌شود و یک سال حبس هم برای تبلیغ علیه نظام در نظر گرفته شده است.

* بر اساس این دادنامه ایشان در ۲۰ تیر سال ۱۴۰۱ به بازداشتگاه اوین معرفی شده است.



گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: isna.ir