نماینده مجلس: روسیه از ایران پهپاد می خرد
نماینده مجلس یازدهم می‌گوید: همین‌هایی که می‌گفتند ایران پهپاد ندارد، اینها کاغذ است، ایران کاغذبازی می‌کند و پهپاد نیست، امروز نگرانی خودشان را از فروش پهپادها به روسیه اعلام می‌کنند. نکته این است که امروز روسیه به عنوان یک ابرقدرت از ایران پهپاد می‌خرد.

نماینده مجلس: حمله چین به تایوان، ایران را به قله عزت و اقتدار نزدیک‌تر می‌کند


حسین جلالی، نماینده مجلس یازدهم، در ارزیابی خود از سفر رئیس جمهور آمریکا به منطقه گفت: وقتی که یک دیواری در حال فرو ریختن است و فردی در حال احتضار قرار دارد، برای کمک به آن فرد تنفس مصنوعی می‌دهند. بنابراین به باور بنده سفر رئیس جمهور آمریکا به منطقه با این هدف صورت گرفت که به دوستان خود در منطقه یک تنفس مصنوعی دهد و به آنها بگوید یک دستی تکان بدهید و اعلام کنید زنده هستید.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به موقعیت ایران در منطقه ادامه داد: ایران در مسیر دست‌یابی به نقش محوری در معادلات و نظم جدید جهانی است، کما اینکه پس از حذف روسیه G۸ از هم پاشید و رئیس دومای روسیه اعلام کرد ما می‌خواهیم یک هشت دیگری با محوریت ایران تشکیل دهیم که اعضای آن عبارتند از ایران، ترکیه، هند، چین، مکزیک، برزیل، روسیه و یک کشور دیگر. بر همین اساس است که یکمرتبه بندر آستارا را در اختیار ایران قرار می‌دهند.

جلالی در رابطه با توان موشکی ایران اظهار کرد: همین‌هایی که می‌گفتند ایران پهپاد ندارد، اینها کاغذ است، ایران کاغذبازی می‌کند و پهپاد نیست، امروز نگرانی خودشان را از فروش پهپادها به روسیه اعلام می‌کنند. نکته این است که امروز روسیه به عنوان یک ابرقدرت از ایران پهپاد می‌خرد. علاوه بر این مواردی نظیر اینکه در ونزوئلا میلیون‌ها هکتار زمین در اختیار ایران قرار می‌دهند، نشان می‌دهد که جهان با معادلات جدیدی مواجه است و آمریکایی‌ها کاملاً در گوشه رینگ منزوی و دچار عقب‌نشینی شده‌اند، از این رو برای اینکه خودشان را نشان دهند و بگویند ما زنده هستیم و یک دستی تکان دهند به اسرائیل آمدند.

او همچنین متذکر شد: اشتباه بزرگی که رئیس جمهور آمریکا انجام داد سفر به عربستان در ایام حج بود. این مسائل نشان می‌دهد که آمریکا واقعاً نقشه راه و سیاست‌گذاری ندارد و این کشور دچار روزمرگی شده چرا که اگر سیاست داشت در ایام حج سفر نمی‌کرد. همان اندازه که سفر بایدن به اسرائیل و عربستان یک خودنمایی برای جبران حقارت است اما در مقابل این موضوع نشان از عزت و اقتدار جمهوری اسلامی دارد که احتمال دارد در روزهای آینده این اقتدار افزایش صعودی و نجومی داشته باشد.

جلالی در توضیح اینکه اقتدار از چه طریقی افزایش پیدا می‌کند، اظهار کرد: ممکن است با حمله‌ای که چین به تایوان می‌کند ما به قله عزت و اقتدار نزدیک‌تر شویم چنانچه جنگ روسیه با اوکراین یک فرصت است و فرصت دوم ما که فرصت نهایی هم محسوب می‌شود، در جنگ بعدی است، در حقیقت این جنگ وضعیت ایران را بهتر خواهد کرد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی در ریشه‌یابی علت هراس غرب از نزدیکی ایران و روسیه خاطرنشان کرد: بعد از اینکه بوش پدر اعلام کرد که آمریکا توانسته با یک جنگ سرد ابرقدرتیِ شوروی را از بین ببرد و این کشور می‌تواند جهان را با کدخدایی تک‌قطبی کند، فکر کرد که برای همیشه خیالش راحت خواهد بود و در برابر او قدرتی شکل نخواهد گرفت.

او در پایان یادآور شد: پس از انقلاب اسلامی و شعار جمهوری اسلامی مبنی بر مرگ بر آمریکا، روسیه متوجه شد تنها کشوری که می‌تواند در برابر این جهان تک قطبی بایستد، ایران است لذا به کمک ایران آمد و با ایران قرارداد و تفاهم‌نامه ۲۰ ساله امضا کرد که در نتیجه آن داعش را بیرون کردند. آمریکا را از سوریه، عراق و منطقه بیرون کردند و در حال حاضر دو کشور به این سمت می‌روند که آمریکا را از غرب آسیا بیرون کنند.





گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: khabaronline.ir