آخرین وضعیت دانشجویان بازداشتی 3 دانشگاه
آخرین وضعیت دانشجویان بازداشتی در حوادث اخیر در ۳ دانشگاه کشور مشخص شد.

کمیته پیگیری تشکیل شد


آخرین وضعیت دانشجویان بازداشتی در اتفاقات اخیر در ۳ دانشگاه صنعتی شریف، امیرکبیر و تهران مشخص شد.

۴ دانشجوی بازداشتی دانشگاه شریف امروز یا فردا آزاد می‌شوند

جواد حسینی عضو شورای بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی شریف درباره آخرین وضعیت دانشجویان بازداشتی دانشگاه صنعتی شریف اظهار کرد: متاسفانه ۷ نفر از دانشجویان در این تجمعات بازداشت شده اما یک نفر از آن فردای روز تجمع و ۶ نفر از آن‌ها در همان شب تجمع آزاد شدند.

وی افزود: ۴ نفر از دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف که در تجمعات بیرون از دانشگاه حضور داشتند، هنوز آزاد نشده‌اند. این افراد به دلیل حضور در تجمعات خارج از دانشگاه دستگیر شده‌اند. احتمالا این ۴ نفر نیز امروز یا فردا آزاد خواهند شد.

رسول جلیلی رئیس دانشگاه شریف نیز امروز در پیامی اعلام کرد: همچنان که پیگیر آزادی آن هفت فرزندم بعد از تجمع روز شنبه و دستگیری‌شان بودم، از لحظه شنیدن خبر احضار و نگهداشت این چهار عزیز دانشجو نیز مصرانه، با جدیت و تعامل سازنده به دنبال بازگشت آن‌ها به آغوش خانواده و دانشگاه هستم. طبق آخرین تماس‌ها، ایشان در سلامت کامل بوده و بزودی در جمع ما خواهند بود. از همه شما تقاضا می‌کنم با حفظ آرامش خود در فضای حقیقی و مجازی، به تسریع روند کمک کنید.

وضعیت دانشجویان بازداشتی دانشگاه امیرکبیر

محمد مصطفی باغبان مسئول سیاسی بسیج دانشجویی دانشگاه امیرکبیر در گفت‌وگویی با بیان اینکه در درگیری‌ها و تجمعات چند روز اخیر در دانشگاه صنعتی امیرکبیر، هیچ دانشجویی از سمت معترضان یا بسیج دانشجویی بازداشت نشده است، گفت: البته تعدادی از دانشجویان این دانشگاه در بازداشت به سر می‌برند؛ اما آنها در تجمعاتی خارج از محدوده دانشگاه بازداشت شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه آمار دقیقی از تعداد دانشجویان بازداشتی در دست نیست، تصریح کرد: بسیج دانشجویی دانشگاه امیرکبیر از همان ابتدای کار پیگیر وضعیت این دانشجویان از رئیس و معاونان دانشگاه بوده است.

تشکیل کمیته پیگیری وضعیت دانشجویان بازداشتی دانشگاه تهران

معاون دانشجویی دانشگاه تهران نیز در مصاحبه‌ای از تشکیل کمیته پیگیری وضعیت دانشجویان بازداشتی دانشگاه تهران خبر داد و اعلام کرد: با پیگیری‌های مکرر، بامداد روز پنج شنبه ۳۱ شهریور ماه دانشجویان بازداشت شده آزاد شدند. در چند روز گذشته دانشگاه با بخش قابل‌توجهی از خانواده‌های این دانشجویان ارتباط نزدیکی داشته است، که علی‌رغم همه نگرانی‌ها، با دانشگاه همکاری و همراهی کرده و با متانت و تدبیر، موضوع ایجاد شده را در سایه آرامش مورد نیاز پیگیری کرده‌اند. امیدواریم به زودی بتوان نگرانی سایر خانواده‌های دانشجویان را برطرف کرد. در این ارتباط لازم است از همکاری نزدیک و پیگیری‌های مکرر وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تشکر و قدردانی شود.





گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: khabaronline.ir